neon tetra og svart tetra

Hei. Vil Neon tetra og Svart tetra trives sammen. si du har 5 av hver. Vil de gå sammen i flokk eller vil de være vær for seg?
Vil tro at med så små grupper, vil du få lett blanding av fiskene, altså ikke rene stimer. Dette om de da stimer i det hele tatt, har ikke veldig gode erfaringer med neontetra og stiming, uten at det er noen som jager de litt innimellom (stimingen er jo en forsvarsmekanisme)
Hei
Jeg har svart og neon-tetra i samme tank. min tank en 400liter så har rikelig med plass. neontetraen er mer stimfisk enn svart tetraen. vertfall i min tank. Neon svømmer mest samlet, mens svart-tetraen svømmer gjerne aleine og sammen med andre fisker. De bruker hele tanken, mens neon holder seg mest i samme området.
Hæ ? Er neon tetra en stimfisk!?... neida :p
Mine ser jeg skjeldent i stim.. og jeg syns ikke de ser noe spesielle ut alene for seg selv, så det er en art jeg vil slutte med.
Og ellers ser jeg heller ikke noe positivt ang. "stiming-effekt" på svart tetra heller.
Så jeg ser for meg at det bare blir rot.
Men uansett så er det best å bestemme deg for én stimfisk
Ronny-André
Hæ ? Er neon tetra en stimfisk!?... neida :p Mine ser jeg skjeldent i stim.. og jeg syns ikke de ser noe spesielle ut alene for seg selv, så det er en art jeg vil slutte med. Og ellers ser jeg heller ikke noe positivt ang. "stiming-effekt" på svart tetra heller. Så jeg ser for meg at det bare blir rot. Men uansett så er det best å bestemme deg for én stimfisk :)

jeg opplevde også at mine neontetra og sorte tetra stimet dårlig, men så fikk jeg tips om å sette inn noen kardinaltetra som er flinke til å holde stimen sammen. hjalp på neontetra, men sorttetra svømte fortsatt hit og dit uten mål og mening
Tilfeldig bekjentskap
© Eivind Stavem Aagnes
Reklame for plussmedlemskap