Corydoras Kanei (side 3)

Ja da skal jeg forsøke å få tatt litt bilder i morgen :0)
Det er flott
Adolfoieggene som var festet på glasset var dessverre vekke i dag,
så det er nok best å ta den over i noe annet.
Nå går de i hovedkaret og det ser ut til å fungere mye bedre,de suser omkring og ser ut til å ha det veldig bra

Legger ved et bilde av en 5 ukers gammel yngel. Klarer ikke å få skikkelige bilder av disse små dessverre
Så gøy med nytt bilde, også så STOR den er blitt hihi. Håper du får tatt flere bilder.
Her er en av mine Sterbaier, den er ca like gammel som din (tror jeg). Har ikke helt kontrollen, for jeg har dem i litt forskjellige størrelser og aldre nå. Denne går også sammen med de voksne nå. Har en ny ladning yngler i yngelkaret på kjøkkenet nå. De er snart to uker, og skal få være der en drøy uke til, får de også blir flyttet over i hovedkaret.
Ja de vokser bedre nå synes jeg. Men dine ser ut til å være større ,men det er de vel i voksen utgave og ? Kaneiene er jo ikke så store.

Dessverre ser det ikke ut til at de har lyst til å legge flere egg for tiden,og kandtvannsbytte tør jeg ikke foreta nå da de små går oppi sammen med de.

Gøy å kunne sammenligne "barna " våre etterhvert som de vokser til

Som sagt, så har jeg ikke helt kontrollen på alderen, men ut i fra mønsteret den har nå vil jeg tippe rund 5-6 uker. Sterbaiene er rundt 6,5 cm i voksen størrelse (hunnene), og de kan bli veeeldig runde når de går med egg. En av mine damer har problemer med å holde balansen da, for brystfinnene kommer liksom ikke ned i bakken for å støtte henne :0)

Som regel er det ikke nødvendig med kaldtvannsbytter når de førstens har kommet igang med lek. Da kan det holde å fore dem godt med f.eks mygglarver og tubifex et par uker og så gjøre et bytte med vann som bare er bitte lite mer lunkent. Andre ganger holder det bare å øke styrken på pumpen ;0)
Uansett vil det gå mellom en til tre uker mellom hver egglegging, alt etter art og hvor mange damer du har. eggene må jo dannes før de kan legges. *s*
OK da får jeg bare håpe de vil legge egg igjen , forer de godt med frossen artemia og litt annet innimellom. Hadde vært kjekkt med flere "barn"
6 uker gamle og suser opp og ned ad vegger og er overalt. Det er bare så artig å se på de
En fornøyd liten gjeng på leting etter mat.
Hei!

Leste gjennom tråden din og du er jo kjempemega heldig jo(ellers så har du jo jobbet LITT da regner jeg med!x)
Det er jo omtrendt INGEN som har fått til dette før!!
Hvordan går det med småtassene nå da??
Ja.føler meg jo litt kry da

Det går kjempefint med de ,de vokser og trives. Har vel noen og tyve stk. fra 3 forskjellige kull susende rundt i karet. Det er bare så utrolig artig og følge med de. De eldste er nå 8,5 uker gammel og er blitt skikkelig stor
De største er nå blitt ca.2 cm.,vokser kjempefort i mine øyne

Her et bilde av en av de største, pluss noen av forskjellig kull.
Så fine de er blitt! Sterbaien som ble "født" samtidig som dine er blitt en liten, vakker kopi av sine voksne artsfrender. De er så vakre :0)
Den har jo blitt en liten cory, jo Nydelig liten fisk!
Ja ikke sant,de er bare herlige.
Så artig å følge med de og,disse går jo sammen med foreldrene og de koser seg sammen med de. Kan sitte og se på de i evigheter


Den var jo bare nyydelig!!
Kjempesøte^^,
Det var også din Gro!
Blir kjempe misunnelig jeg!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap