Rød Krystallreke VS andre reker og snegler

Hey for en stund siden kjøpte jeg meg 8 røde krystall reker. Idag er det bare 1 igjen? Har amanoreker, viftereker, eplesnegler, sandsnegler, hornsnegler, sebrasnegler og posthorn snegler i karret. Høres kansje mye ut men igrunn så er det ikke så mye Men kan noen av disse spist opp krystall rekene mine?
hei
tror nok du bare kan stryke de sneilene av listen over mistenkte mordere ;P det skjer at sneilene spiser det gamle skallet til reken når den har skiftet.eller hele reken hvis den e dø.Andre reker spiser å døde reker.
Amano reken er jo en fredelig art så tror ikke det er den heller.Den er å mer hardfør enn krystall reken.tror nok du må sjekke vannet ditt,krystallreken er ganske så følsom for vannverdier.hva betalte du for rekene?,bare lurer siden jeg vil ha fler
PH ligger på 7 og nitrit ligger på 0, tar ukentlig tester
Fikk dem til innkjøpspris, siden jeg jobber i dyrebutikk. de ligger på mellm 15 og 20 pr. Men syntes det er rart at de 7 andre ble bare borte og bare har 1 igjen. Men skaffe meg flere siden
Har du salt i vannet? Jeg vet ikke hvordan det er med reker, men snegler tåler salt dårlig.
Nope ikke no salt i det, vet snegler ikke er så glad i dette :P
siden rekene e så små tar det ikke lange tiden for de andre dyrene å spise de opp alt som e dødt(som oftest)betraktes som mat av andre akvarie beboere.
Var billig de rekene dine,jeg måtte betale 49 kr stykk
Jeg synes du skal ha litt is i magen. Det tok to uker før jeg så mine tre krystallreker på en gang etter at jeg kjøpte dem. I mellomtida hadde det blant annet feriert en kampfisk i karet... var redd krystallene var borte, men jammen dukket alle opp igjen! Lykke til!
De er nok borte for godt :P Har lett etter dem oppi der men ingen var å finne så de døde nok av en eller annen rar grunn o.O
Men håper det går bedre nestegang
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap