Hjelp, hvilke fisker er dette?

Kjøpte ett kar på 250 l., og fikk disse fiskene på kjøpet. Lurer svært på hvilke fisker det er, og eventuell verdi..
Fiskene er 12-15 cm, utenom den ene mallen som er ca 25cm. Ble hevdet av selger at den med blått hode og en sugemalle (ikke på bilde) var spesiell/sjelden.
Jeg kan ikke stort om dette;

Bilde1: Den i midten tipper jeg er en art som tillhører slekten Haplonocromis, den ovenfor tillhører nok Aulonocara slekten.

Bilde2: Aulonocara slekten, og nede til høyre er det nok en Melanocromis art.

Bilde3: Hypostomus plecostomus

E
Du har ikke bilde av den sjeldne mallen da? Det hørtes spennende ut.
Her er bilder
Om den er spesiell???
Hvertfall vrien å fotografere!
Larsemann
Om den er spesiell??? Hvertfall vrien å fotografere!


Ancistrus Sp. han
Priser?
Hva vil anstendige priser vere for disse fiskene?:
-Ancitrusten 12-13 cm
-Hypostomusen 25 cm
-Scalare XXXL
-Siklider 12-15 cm

Drar tråden litt langt,håper å bli tilgitt!!!
En Ancistrus er blant de vanligste akvariefiskene. En femtilapp for den du har, kanskje? Spesiell og sjelden er den ihvertfall ikke, så der skrønet nok selger litt for deg Alle akvariebutikker har Ancistrus. Tror neppe jeg har vært inne i en noen gang som ikke har hatt dem.

Scalaren kanskje en hundrelapp? (siden du skriver at den er stå stor, str XXXL)

De andre fiskene du har avbildet øverst, ser ut til å være Malawi-ciklider. Disse skal ha spesielt vann; høy gh og høy ph, og man har dem derfor i spesielle akvarier for denne typen fisk.
Malawi har jeg ikke noen greie på prisniåvet på. Der må andre kanskje foreslå noe
Den som du beskriver som blått hode, tror jeg er en Aulonocara Stuartgranti, den er heller ikke sjelden. det er nok den vanligste aulonocaraen jeg vet om.
Hm...
Ja,ja... Var jo akvariet jeg opprinnelig skulle ha. Beklager Gry... Takker så mye for responsen, veldig god hjelp! Og lærerikt..
Ha en fortsatt fin kveld!!
Ps: Noen som vil kjøpe fisk??
He, he du trener da ikke beklage til meg. En ancistrus er en flott og nyttig fisk. De spiser bla alger, og det trengs noen som tar de i et kar. Skaff deg en hule, og ei ho, og vips så har du kanskje flere? Men, han som solgte deg fiskene bør beklage for å ha "lurt deg" litt. Malawiene får du desverre heller ikke mye for, vi har akkurat solgt ca 40 stk. inkl. Aulonocara, og fikk ca 40-50 kr. fisken.
Kan d ikke være en Haplochromis obliquidens?
Tror i grunn ikke det, men det kan sikkert andre bekrefte/avkrefte.

Hvis scalarene er veldig store ville iallefall jeg prøvd å fått mer enn 100,- for disse.
Hvis de er i god form

Ancistrushannen din har flotte barter må jeg si!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap