Kjempe Kupp?

Jeg sitter i god stolen og hummrer for meg selv, etter en hyggelig akvariedag.

Tok tilfeldigvis en tur innom min lokale akvariesjappe i dag etter jobb. Det var ikke noen handletur, bare en liten titt innom lissom.......

Etter litt studering av F1 Pseudotropheus estherae yngel (De fikk faktisk yngel på noen VF de hadde gående i butikken), så gikk jeg over til Discus karet for en liten titt. Der sto det to XXL (ca. 16-18cm) brune Diskus som så lettere sjokerte ut. Ikke så rart da karet de sto i er på ca. 80L, 30cm høyt og kunn engelsk elvegrus og en stusselig Anubias på 5cm i midten

Etter litt titting gikk jeg for å spørre hva de skulle ha for disse to "kjempene"
Forberedt på løstsittende hundrelapper. Her er hvordan samtalen forløp:

"Hei. Jeg lurte på hva du skal ha for de to Diskusene du har der jeg?"
" De to viltfanget? Nei, jeg vet ikke helt. Tar du begge to så får du de for 450,-"
"Hæ?!!? for begge to?lettere svimmel.
"Jada"
"Og de er viltfanget?"
"Jada, disse kom fra Brazil i begynnelsen av Desember."
"Jeg tar begge to!" ;D (har aldri kjørt så fort hjem før jeg)

Sitter nå å ser på 765L med sine to nye innbyggere og tenker at noen ganger er det deilig å være på rett sted til rett tid. Jeg aner ikke hva VF Diskus på denne størrelsen går for til vanlig, men er ganske sikker på at det er betraktlig mer enn 225,- pr. fisk

VF er faktisk ikke så kjempedyra som man skulle tro. 750 kroner stk må man nok ut med. Jeg kuppet da jeg betalte 750 for disse to:

[External Image]

Så diu kan trygt regne med at du har gjort et kupp hvis de ser bra ut. Det er nesten så vi krever bilde av dine.
Grattis! Av og til har man bare flaks Skulle gjerne vært i dine sko!Forresten ventes en diger sendig med VF Discus til Aquamanias i januar/februar. Jeg er spent som en liten unge, og håper egentlig at jeg *ikke* har penger på den tiden.
He he Penger er alltid ett problem å ha når det er fristende fisk i nærheten.

Jeg skal prøve å få lånt meg et kamera til helgen, så får vi se om det ikke blir noen bilder da.

P.S

Det var virkelig noen fine Diskus du hadde der. Den ene min er litt gråere i bunnfargen, men det er mulig dette blir bedre når de er blitt trygge i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap