En malle - algespiser

som ser ut som en sommerfugel på undersiden, den har nesten sånne vinger *S*

noen som som ANER hva det kan være ? er navnet jeg er på jakt etter =))

Å jada den LIGNER IKKE så masse på dette bilde, men en forklaring på hvordan kroppen ser ut * ler så jeg triller * - IKKE MOBB !!!!!! heheheh..det var liksom det verktøyet jeg hadde tilgjengelig nå =)
Sondre
Sondre
Kan det være en [URLBLOCK1]

Jammen kan det være det =)) SÅ flink du er *ler* men det hadde kanskje med den dyktige kunstneren å gjøre

TAKK........ er det flere i samme duren mon tro ?
Husmusa
[QUOTE=Sondre]Kan det være en [URLBLOCK1]

Jammen kan det være det =)) SÅ flink du er *ler* men det hadde kanskje med den dyktige kunstneren å gjøre

TAKK........ er det flere i samme duren mon tro ?

Eller denne!
Om jeg ikke husker helt feil, finnes det noe over 20 arter med slike sommer-fuglevinger De vanligste er alikevel de to som allerede er nevnt.
Jeg hadde en slik en. ca. 6cm. Den var død i morges. R.I.P min kjære Hoover som den het :P

Aner ikke hvorfor den døde. Var masse alger i karet. Hadde den sammens med en stk. ancistrus oppdretsvariant. Og dem fikk hvær sin algespiser tablett, når lyset var slokt, ca. hver kveld.

Temp. 24C`
GH: 4
PH: 7,2

Hadde den ca. 2 mnd.
Ingen av Sewellia artene spiser alger. Kan også nevne at dette ikke er maller, men cyprinider (karpefisker).

Denne vanlige misforståelsen fører som oftest til at dem sulter i hjel.
Inaktiv bruker
Håvard Støre Andresen
Ingen av Sewellia artene spiser alger. Kan også nevne at dette ikke er maller, men cyprinider (karpefisker). Denne vanlige misforståelsen fører som oftest til at dem sulter i hjel.

Da kan det vel kanskje være lurt å fjerne fra infoen på fiskebasen at de spiser alger?
Johan Punsvik
Da kan det vel kanskje være lurt å fjerne fra infoen på fiskebasen at de spiser alger?

Svært godt poeng! Det er fjernet
Jeg vet at disse også kan være veldig følsomme for vannverdier. Sjekk nitrit og ammoniakk i akvariet!
Hmm
Hva er det egentlig de spiser, da? :o Jeg har hatt to stykker nå i en måned ca, og det virker som de greier seg fint. Gir fiskene litt mygglarver hver dag, og da blir disse to like aktive som de andre, men er ikke helt sikker på om de spiser.. Spiser de bare tørrfor og lignende som detter ned på bunnen de da, eller?
Men som sagt ser det ut som de har det finfint, og de er veldig aktive, og skikkelig morsomme!
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap