Spesielle Guppyer

ååååååå se på disse...jeg vil ha ...Åssen i HELSIKEN får jeg tak i sånne, ikke kan jeg Thai heller *grine *




Vi ha ......De var helt stilige jo, noen her inne som har sånne flottingser ?
Utrolig vakkre
Jeg vil også ha!!!
Ikke for å pirke; har du hentet tillatelse til å bruke bildene?
Disse er copy-rightbeskyttet, og kan derfor ikke benyttes uten samtykke.

En skal være meget forsiktig med å "tyvlåne" bilder uten fotografs samtykke.
Det er heller ikke lov å poste "tyvgods" på forumet.
Ups - nope
Frank Angell
Ikke for å pirke; har du hentet tillatelse til å bruke bildene? Disse er copy-rightbeskyttet, og kan derfor ikke benyttes uten samtykke. En skal være meget forsiktig med å "tyvlåne" bilder uten fotografs samtykke. Det er heller ikke lov å poste "tyvgods" på forumet.


Har ikke gjort det - derfor jeg la ved hele linken ????
kan fjerne de.. =)
Fjernet bildene, men lenken er der ennå.

Forøvrig en flott side med bilder av flotte fisk, men du verden, infoen der var jo ikke helt lettlest :p
Nettopp
Frank Angell
Fjernet bildene, men lenken er der ennå. Forøvrig en flott side med bilder av flotte fisk, men du verden, infoen der var jo ikke helt lettlest :p


Så finnes det NOEN thaièr der som kan fortelle meg hva som står der - da ble Husmusa glad =))
Har vært så heldig å få tak i Villguppyer
Gjennom en av de andre brukerne av forumet, Harald Elias Akselvoll, har jeg fått et par unge villguppyer, hvorav hunnen alt var gravid da jeg fikk dem. Hun fødte nemlig første kull like etter at hun kom hit, men da det sto fire unge Apistoer sammen med dem, ble de fleste spist, bare en overlevde. Dette viste seg heldigvis å være en hunn. (Apistoene fikk jeg forøvrig også av Harald samtidig, derfor sto de i karantene sammen i starten, de har fått et annet karantenekar nå).
Disse guppyene har ikke den utpregede store halefinnen til de fremavlede fiskene en får kjøpt i butikken, men er nokså variable i haleformer og farger. Det er ikke Endlers-guppyer, de har jeg også, men i et annet kar, disse jeg fikk av Harald, er etterkommere etter orginalformen, og ikke avlet på på noe vis (For å forandre på dem mener jeg). Disse guppyene er hardføre i motsetning til dem en får i Zoohandelen i dag. De aller første guppyene jeg hadde som barn var av denne typen tror jeg.
Denne hannen har flekker på kroppen i svart, grønt skimmer og litt blått og hvitt på seg og rund halefinne. Den så nokså uanseelig ut da jeg fikk den, men har blitt stadig penere.
Jeg har berget fire + tre ungfisk etterpå, og nå er det masse småyngel igjen. Det blir spennende å se hvordan de neste hannene blir, da de kan bli svært annerledes enn den første jeg har, særlig fordi han neppe er far til de to-tre første kullene til "Moder'n". Guppyer gjemmer jo gjerne sperma fra en parring slik at de kan få flere kull ut fra en befruktning. Jeg håper på at flest mulig av de ungfiskene jeg har nå ikke er i slekt med den hannen jeg har, for da blir det mindre innavl. Hunnene er forøvrig fargeløse.
Tips: Poeciliaselskapet
Dette er en gruppe som driver spesielt med Levendefødere, det kan lønne seg å melde seg inn om en er særlig interessert i f.eks spesielle varianter av f.eks Guppy, Sverddragere, Molly osv. Husker i farten ikke om de er Skandinaviske eller norske.
Tror det heter Poecilia Skandinavia eller Det Skandinaviske Poeciliaselskapet eller noe sånt. Kanskje noen andre vet det helt nøyaktig, og kan hjelpe oss?

Her blir det holdt salg og byttet mellom medlemmer for å fremme/øke interessen for denne typen fisker, og for å spre nye/sjeldnere arter, men også ta vare på arter/varianter som ikke lenger er vanlige i handelen fordi de er utkonkurrert av oppdrettsformer, slik villguppyen er blitt det.
Guppy - Husmusa
Jeg regner med at det kommer noen guppyer til salg på ausjonen til Jæren den 10 februar, men neppe noen kulturformer slik som vist i linken. Jeg har Japan Blue, Boliviansk og Endlers som jeg kommer til å selge på aksjonen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap