Tigersnegler og Praktbotia

Er det noe vits i å forsøke å ha Tigersnegler i akvarium sammen med 3 Praktbotia? Den største og eldste av de var ikke interessert i pestsnegler i det forrige akvariet han var i . De andre er ny.
Bør jeg heller kjøpe en Ancistrus til? Har 1 fra før, samt 3 andre maller, Klovnepleco, GN, og L199 , men de 3 siste er vel ikke særlig algespisende?

Sneiler sammen med botia er ett sjangsespill, uansett Har hatt fullvoksne eplesneiler sammen med praktbotia, dette gikk bra en stund.
Helt til botiaene fikk nok av å se på maten som krabbet forbi, for å si det slik.

Jeg ville garantert gått for en malle i stedet for sneiler
Panduro
Er det noe vits i å forsøke å ha Tigersnegler i akvarium sammen med 3 Praktbotia? Den største og eldste av de var ikke interessert i pestsnegler i det forrige akvariet han var i . De andre er ny. Bør jeg heller kjøpe en Ancistrus til? Har 1 fra før, samt 3 andre maller, Klovnepleco, GN, og L199 , men de 3 siste er vel ikke særlig algespisende?

Det høres ut som ekstremsport for sneglene, ja.
GN er ikke særlig algespisende, ihvertfall. Klovnepleco er jeg litt mer usikker på. Den skal ihvertfall ha tre i kosten, så vegetarkost må til. L-199 tar ikke alger. En ancistrus til vil nok være et bedre råd enn snegler i dette karet, ja. Men, mange opplever at ancistrusene blir late etterhvert som de blir større, og derfor ikke gjør algespiserjobben sin. Jeg har ikke opplevd det, men jeg har det veldig tett mellom mallene, slik at enhver mulig matkilde blir utnyttet på beste vis av dem alle sammen. Her må man nemlig gripe alle sjanser, ellers må man gå sulten. Det er mer enn nok av andre som gjerne forsyner seg...
Takker for svar.
Da blir det en Ancistrus til.
Gjør det forresten noe om det er 2 av samme kjønn? Den jeg har no er sikkert ikke mer enn 4 cm. og er vel umulig å kjønnsbestemme ennå?
Dersom du har to hanner, kan de krangle litt seg i mellom, spesielt om de får damebesøk Men generelt sett er dette relativt rolige fisker, men det finnes selvsagt unntak
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap