Betta oppdrett

Eg har tre hoer og ein han i ein 19 liter. Han har enda ikkje laga skumrede, men er det berre 1 ho som skal vera med han?
Idag såg eg at to hoer sto tett rundt kvarandre og åpna gjellene og strakk ut finnene(slik som hannen plar gjere).
Dei to hoene gjorde det til kvarandre. Kva betyr dette?
Eg vil gjerne få til oppdrett av betta splendens. Tar imot tips
Jeg ville tatt ut hunnene. De skal ikke være med hannen fra første stund også skal det bare være 1 hue..

Jeg ville tatt vekk hunnene, Så fôret begge kjønnene med myggiser en ukes tid så satt sammen en Hunne, den tykkeste som ser ut til å hå mest egg. Ville tatt en halv papp kopp og teipet fast i overflaten på vannet slik at hannen kan lage skumrede som tåler litt mere under der. Hvis hunnne er klar vil hun sannsynligvis ha loddrette striper på sidene.

Mine har lagt egg mange ganger av dette, men har gjort endel feil etter egglegging som har førrt til at det ikke ble noe av. Men da jeg klarte det gjorde jeg faktisk ingenting. bare så at de lekte i karet jeg hadde en hann og hunn i.

Etter leken må du ta ut hunnnen. Yngelen klekker etter ca. 48 timer og så tar det nye 48 timer før yngelen blir frittsvømmende. Da må du fjerne hannen også.
Da kan du fôre forskiktig med Infusorier i ca. 5 dager så begynne å fôre med avskallet artemia egg, mikroorm eller nyklekket artemia.
Jeg lagde ikke infusorier og hadde ikke annet enn nyklekket artemia egg, så de spiste ikke de første dagene tror jeg ikke. Etter noen dager begynte de å spise det og jeg fôret med det i et par måneder.

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap