Vannskifte i håndballpausen

Jeg kan herved informere om at vannskifte i discuskar i håndballpausen, strekker seg 3:17 inn i andre omgang...
Inaktiv bruker
Hehe, kjekt å vite til vm=p
Dyrehagen
Jeg kan herved informere om at vannskifte i discuskar i håndballpausen, strekker seg 3:17 inn i andre omgang...
Da må du nok finne på noe for å effektivisere :p

Selv bytta jeg vann i diskuskaret, 96litern, og begge 63litrene i går, til sammen brukte jeg 11 min. Det dreier seg om noe over 100L, så det blir noen liter i minuttet
Mens det fylles i ett kar, tapper jeg neste osv.
Jeg synes det var svært så effektivt, jeg Husk jeg bedriver slamsuging i samme slengen. Må rydde opp etter grisene i discuskaret. Dessuten tør jeg ikke å la tingene stå uten at jeg passer på. Du kjenner jo til hvordan det gikk første gangen etter at jeg forsøkte å effektivisere Men sånn som det er nå, rekker jeg ikke å gjøre klart vannet i forveien, rett og slett for at jeg må skifte vann på discusene hele tiden. Jeg begriper ikke hvordan de greier å lage så mye nitritt i vannet på den korte tiden mellom vannskiftene. Det er helt ekstremt, og jeg er veldig, veldig frustrert!

Heldigvis viser ikke fiskene tegn på å være berørt av det ennå. Takk og pris! Jeg må innrømme at det akkurat nå går litt utover de andre fiskene. Jeg får ikke tid til å ta meg så godt av dem, ettersom jeg må ta meg av discusene hele tiden. Jeg skal forsøke å stjele litt filtervatt fra et av de andre akvariene og putte i pumpa. Det er ikke så veldig godt innkjørt det akvariet, heller, men det er tross alt bedre enn ittno! Jeg har dobbeltsjekket at alt er i strålende stand i det karet, så de kan altså avse litt av filtervatten. Det er liten belastning på filteret i karet, så jeg frykter ikke at de vil få trøbbel av det.

Trøst tas fortsatt imot med takk!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap