I dag har jeg hatt skikkelig nedtur. Var på vår lokale dyrebutikk for å kjøpe litt diverse. ( Utenom den, er nærmeste en times kjøring unna) Det første som møter meg i "aqua avdelingen" er et 160 liters kar som skulle selges sånn det sto komplett. Fisken som gikk i det skulle du få med gratis. Det var 2 stooore fisk. Usikker på slag, men det kunne minne om tykke Koi-er ikke så god på dette enda- ca 20 cm lange!!!! Gikk nå videre og hadde tenkt å ha planter...nei planter det hadde de ikke....
De har ca 20 kar i denne butikken, men hvertfall 4 kar har slørhaler, og ellers var det lite utvalg, og jeg vet de får fisk på fredag.
I 3 av karene lå det også død fisk som de andre spiste på.
Jeg kjøpte bla 3 Praktbotia, da jeg kom hjem og fikk de i karet var det ikke vanskelig å se hvem som var nye...det var ekstremt bleke i fargene i forhold til våre.
Med tanke på at vi i romjulen var på Bjølsen Akvarium i Oslo, som er en ekstremt bra butikk, så ble ikke nedturen noe mindre, men man bør kunne forvente en viss standard, og noe utvalg når de tross alt selger fisk.
Det skal også sies at enkelte av de som jobber i denne butikken yter god sørvis.