Bilde av gravid guppy?

Dette er en hunn guppy som er gravid.
Kan noen konstatere sikkert at dette er en gravid guppy?
Den med gul hale med svarte prikker på.

Vet noen hvor lenge det er til den skal føde?
Du ser jo at på guppien så har den svart flekk ved halen og buken så den er gravid?

Takk for svar[External Image]
Den skal ha smått ja!
Vanskeleg å sei når, sidan dette varierar ein del frå individ til individ...Rett før er i alle fall magen meir firkanta enn rund.
Ja. =) Da er det vel bare å smøre meg med tålmodighet.
Har hatt den i akvariet i to uker.
Er dte normalt at den har ''bedre'' matlyst når den er drektig?
Syns den er helt vill etter mat nå=)

Takk for svar
Kommer flere bilder
Skal prøve å få tatt bilde sånn den ser ut om en uke
Oppservere fisken litt
;)
Den skal nok ha unger den ja
Eller du har vel kanskje fått ungene allerede?
Så det var en stund siden du la inn denne tråden


Ikke født ennå
hehe nei hun har ikke født ennå men er veldig tykk!
I dag har jeg merket noe spesoeøt med hun. Hun holder seg nede på bunnen og så holder hun seg på toppen av en sånn tunell. Hun spiser litt, men holder seg ikke mange sekunder unna ''området'' sitt. Har fødenett men vil vente med å putte hun oppi ennå. Hun svømmer litt rundt og ned med halen så det ser ut som hun ser etter en plass. Hun holder seg på samme område hele tiden. Som om hun vil være i fred så hviler hun en del også. Så jeg tror nok snart at det er en fødsel på gang ja

Jeg hadde for en stund siden en guppydame som var tykk som bare det, men det kom aldri noen unger selv om hun ble tykkere og tykkere. Til sist så jeg jo at hun måtte være syk så jeg avlivet henne spretta opp magen og den var fyll av materie, både i luftblæra og invollene ellers.

Svart prikk har forøvrig ingenting med graviditet å gjøre. Den bare er der fra kjønnsmoden alder.
Hvordan avlivet du fisken, da?
Ok.. Hu bare ligger på bunnen hele tiden nå og sposer ikke så mye. Den andre gravide fisken min som har svart bakdel ser jega t den har en stor flekk så man kan nesten se yngelen i henne. Men det har ikke den andre. Men, hvordan skal jeg avlive hun da? Så minst smertefult som mulig ??
Du kan bruke kokende vann som du slipper henne oppi. Det går fort, men da får du lite inntrykk på hva årsaken har vært. Er hun syk eller full av unger som ikke vil ut.
Dette er en human metode til å avlive fisker på denne størrelse og litt større å.

En annen metode er:
å bruke en skarp kniv og skjærer over ryggmargen/ evt hele hodet. Det er veldig fort og smertefritt.
Fordelen er at du kan sjekke hvordan tilstanden er i magen om du orker.

Det er vel opp til deg hva du klarer i forhold til metoden du velger. Jeg vingler litt i hvilken metode jeg bruker. Men er jeg veldig nysgjerrig på hvordan fisken ser ut inni er det kun den siste metoden som duger.

Det er min mening og erfaring. Det er nok like mange meninger som medlemmer kansje.
Tips:
Vent noen dager med å avlive henne.
Sjekk om hun blir bedre!
Plutselig er hun oppe å går igjen, har ikke du hatt influensa før?
jeg håper du ventet litt altså!!
Fiskene kan nemlig bli litt slik når de er gravide, det er forskjellig fra individ til individ!
Noen blir sky og noen blir hissige, jeg har hatt mange guppy kull før, men aldri sett yngelen i magen på dem før de føder!!
Husk at de går gravid i ca. 6 uker (etter det jeg har sett, lest og hørt) så smør deg heller med tolmodighet og vent litt til, tenk så synd det hadde vært om du avlivet den stakkars hunnen også er hun frisk og venter unger??

-maria-
P.S.: hold oss oppdatert!!
Jeg avlivet henne
Jeg avlivet henne siden hu hadde ligget sånn i snart en hel uke. Så skjørte jeg opp buken hennes, buken var helt myk. Og der lå det rundt 20 yngel inni!
Avlivet
Hun var trolig syk siden hun lå skjevt også samtidig ned med halen... Så jeg avlivet henne i varmt vann. Så skjørte jeg opp buken hennes og der lå det mange døde yngel inni. Hva kan årsaken vært sykdommen?

Har en til som også er gravid og ganske tykk men hun er helt frisk og normal som alle de andre. Yngelen så ikke noe særlig ferdigutviklet de var litt krøllete og ganske små.. så nesten bare øynene på de, fargen på de var svarte.
jeg har ingen anelse om hva det kunne hvert, så du noen parasitter eller lignende på henne eller??
Synd dette, men hun var jo kanskje syk da ja..

-maria-
Hei
Jeg hadde en sverdrager som var gravid men så ble den så syk at den døde eller så ville ikke ungene ut

Mvh Ingrid
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap