Tropehagen og sølvhai

Ok, da har vi det sort på hvitt at enkelte ikke har peiling... I bladet fra Tropehagen Zoo, Kjæledyr er mnd. fisk Sølvhai. Så langt alt vel, problemet er bare at minimum anbefalte størrelse på akvariet er 80 liter. Ok, det skal sies at de anbefaler større akvarium.

Jeg har blad litt i blekka dems for å sende dem en kopi av denne tråden, men finner ikke noen god e-post adresse.
På Tropehagen.no er sebrafisk og gullgurami månedens fisk.
Liss Nilsen
På Tropehagen.no er sebrafisk og gullgurami månedens fisk.


Mulig det, men som skrevet: I Kjæledyr Et blad fra Tropehagen Zoo nr 1 2007. er sølvhai og Odessabarbe månedens fisker. Odessabarben har anbefalt akvariumsstørrelse på 60 liter i Kjæledyr, mens den i fiskebasen har 150 liter.
Linker de ikke videre til Akvaforum.no i bladet og på månedens fisk?
Det gjør de på nett. Merkelig at de ikke har samme fisk på tilbud i blad og på nettutgaven.
Men det er jo skrekkelig at de anbefaler aaaaalt for små kar til f eks sølvhai
Det er sikkert neste måneds fisk, som er i bladet. Har ikke fått denne ennå, siden posten har leid inn sneiler til å frakte forsendelsene denne vinteren....

Men om det faktisk er tilfelle, at de anbefaler denne fisken til 80L akvarium, er det rett å slett skammelig. Som heldigvis mange vet, men desverre ikke alle, er dette en fisk som ikke under noen omstendigheter bør leve i ett 80L akvarie over tid.

E-postadressa til Tropehagen er foresten plassert nederst på siden dems, post@tropehagen-zoo.no
Fatter ikke at noen lar en slik adresse ligge åpen, antar de får tonnevis med spam ;p
Frank Angell
E-postadressa til Tropehagen er foresten plassert nederst på siden dems, post@tropehagen-zoo.no Fatter ikke at noen lar en slik adresse ligge åpen, antar de får tonnevis med spam ;p


Det har du helt rett i at det ligger en e-post adr. der, men jeg tviler på om det vil gjøre noe fra eller til om det sendes en e-post om dette i felleskassa deres. Jeg har lett for å finne en akvarieavdeling slik at rette vedkommende får et tips.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap