UV filter montering på slange.

Hvor plasserer jeg UV filteret på slangen til den utvendige pumpen, på utblåsning eller innsug. Noen som vet?
De fleste setter denne på ut-siden av filteret, for å unngå at det er partikler i vannet, som kan "skygge" for UV-lyset.

Andre setter den på inn-siden, for å unngå at det blir partikler i vannet etter filtreringen med UV (UV får alger, bakterier og parasitter til å klumpe seg sammen).
Det beste hadde kanskje vært å hatt ett forfilter, så UV, og deretter hovedfilteret
Frank Angell
De fleste setter denne på ut-siden av filteret, for å unngå at det er partikler i vannet, som kan "skygge" for UV-lyset. Andre setter den på inn-siden, for å unngå at det blir partikler i vannet etter filtreringen med UV (UV får alger, bakterier og parasitter til å klumpe seg sammen). Det beste hadde kanskje vært å hatt ett forfilter, så UV, og deretter hovedfilteret ;)


Jeg satt den på ut siden etter filteret, men håper jo at det kommer til p gjøre vannet så krystall klart som jeg håper på Nå har jeg så mye av det beste filtersystemene jeg kan få til malawiene mine at jeg håper de lever evig

Men også at vannet blir krystall klart!
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap