Hvor varmt kan slørhale-gullfisker ha det?

Hei
Oppdaget at akvariet til slørhalegullfiskene mine er litt i varmeste laget... Gullfisker burde vel egentlig ha relativt lav temperatur, men lampen over akvariet varmer det opp, så det er rimelig tropisk der... Temperaturen ligger på rundt 28'C ... noen tips?
Senk temperaturen!
Du trenger Ikke varmekolbe.
Gullfiskene mine liker seg veldig godt i 20grader.
Ja, vet, men problemet er at jeg ikke bruker varmekolbe, men lampen i akvariet varmer det opp
ta et vann bytte, litt om gangen og bytt ut med iskaldt vann.
Hmmm, frykter at det må gjøres temmelig ofte hvis jeg skal holde temperaturen nede... jaja, men takk
Jeg tok rett og slett og fjernet lysarmaturet til slørhalene mine. Det var umulig og holde temperaturen nede så lenge det var ibruk.
Nå har jeg en liten stålampe/leselampe som lyser opp akvariet og jeg klarer å holde tempen under 20 grader.
Mitt kar står i en gang som er forholdsvis kald nå på vinteren.
Ja, jeg har tatt det av nå, og hatt i litt kaldvann. Slørhalen har vært et lite mobbeoffer i det tidligere akvariet, så jeg kjøpte et eget lite aquakid til den, og en kompis, men armaturet på aquakid'en er heldekkende, så det blir jo sinnsykt varmt for dem... De svømmer nå fornøyd rundt, og er hele tiden ilag, så det ser ikke ut som de har fått langvarige mén men tempen er på vei ned nå, så

Takk så mye!
Det er en myte at slørhaler må ha kaldt vann.
Men jeg synes likevel at 28 høres vel høyt ut. Fra 20 til 26 er helt fint.
Kanskje du kunne skjære hull i toppen på baksiden for å få litt mer lufting?
Har tatt av armaturet, og plassert en stuelampe litt høyere over akvariet. Har også tatt av bakgrunnen, og glasset over, men vurderer å sette det på igjen. Temperaturen er nå nede i 23-24 grader, og det virker greit for fiskene. Takk for gode tips
Ehm... Temperaturen i karet er nå nede i 23-24 grader. Den ene gullfisken svømmer rundt glad og fornøyd, men den andre, ligger på bunnen med jevne mellomrom med ansiktet mot et hjørne:-/

Vet at det er et tegn på at noe ikke er helt som det skal, men vannverdiene skal være fine, og den andre klarer seg utmerket. Den har nok hatt det litt stressende i det siste med flytting, og varmt vann og alt, men hva er det best å gjøre? Bare la den ligge og komme seg?
Tilfeldig bekjentskap
© LeneH
Reklame for plussmedlemskap