Er denne død?Se bildet.

I dag fløt begge eplesneglene da jeg kom hjem fra jobb.Den ene sank,men ligger inni skallet,og den andre henger ut. Den er vel død?
Kan hende... Ta å pirk den litt på "foten", om det ikke er reaksjon, har den sannsynligvis takket for seg. Men mitt inntrykk av disse kule karene, er at ingen ting er sikkert, har funnet "døde" sneiler på tur opp av søppelbøtta :p
Jeg pirket i den,og jaggu trakk den seg inn i skallet!!
Den flyter enda,og "detter" litt ut av skallet ser jeg. Jeg får bare la den være å se det an.
Hadde en mistanke om at den levde, ja

Det at sneilene fort kan finne på å flyte rundt, noen gang i dager av gangen, er rett å slett en mekanisme for å flytte seg fort i naturen. For det går jo litt raskere å drive med straumen ned elva, enn å gå hele veien

Så det kan jo virke som at sneila di er kommet i en vis trassalder, og har planer om å rømme hjemmefra :p Vil tro den blir overraska når den finner ut at den ikke er kommet seg en meter avgårde
Hvis en eplesnegle er død, så lukter den så jævlig at du brekker deg!
Høyer'n
Hvis en eplesnegle er død, så lukter den så jævlig at du brekker deg!

Jepp, ikke tvil om de er døde nei! :S

De eplesneglene jeg har i Tanganyikakaret er av og til på slike små "svømmeturer".
Jeg tror det skyldes at de løsner når de prøver å trekke seg inn når slemme ciklider peller litt på de.
Men de kommer seg alltid ned igjen på egen hånd
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap