Cryptocoryne willisii - En hardfør plante?

Hei! Jeg fikk meg en Cryptocoryne willisii, som jeg satte i akvariet mitt. (nylig oppstartet.) Planten hadde nok fått gjennomgå litt i postgangen, for den så rett og slett ikke ut(!)
Etter bare 1 uke, og videre voldtekt fra sugemallene mine har det faktisk kommet opp et friskt blad av grusen, så jeg tror planten vil komme seg etter noen uker. (Resten av blarne er visnet bort.. Kun litt stengel igjen, som ligger livløst langs bunnen.)
Så da lurer jeg på; Dette må jo være en fantastisk hardfør plante? Jeg tror rett og slett ikke mine egne øyne...
Den har antagelig gått gjennom Cryptocoryne-syken som egentlig ikke er en sykdom, men en reduksjon pga traume ved nyplanting ol.
Men som du sier så kommer dem seg igjen
Ah, har aldri hørt om den syken før Jeg var på nippet til å røske den stakkars planten opp av karet, men jeg ser nå et lite håp. Planten ser i grunn ikke ut, men jeg er optimistisk. Om noen uker burde jeg vel se bedringer

Sjekk bildet da, der er det ett enslig lite knallgrønt blad som stikker opp
Rundt dette bladet ligger døende smårester av planten. Mallene mine er helt ville etter disse.... Jaja.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap