Gode (og FYLDIGE) bøker om akvariefisk

Jeg er ute etter en stor og god bok om både saltvanns og ferskvanns akvariefisk. Gjerne også litt om reker/snegler osv.
Boka kan gjerne være på engelsk og bør ha fargebilder, fyldig oversikt over fisk (mer enn de fleste andre akvariebøker) og gjerne mye info om akvariehold osv.
Pris er ikke viktig
Tinesol
Jeg er ute etter en [B]stor [/B]og god bok om både saltvanns og ferskvanns akvariefisk. Gjerne også litt om reker/snegler osv. Boka kan gjerne være på engelsk og bør ha fargebilder, fyldig oversikt over fisk (mer enn de fleste andre akvariebøker) og gjerne mye info om akvariehold osv. Pris er ikke viktig :)
hva med å kjøpe akvariets atlas 1-6 disse er jo kjempe bra
Høres supert ut
Men hvor får jeg kjøpt det? Jeg har sett på div nettbutikker, men har ikke sett det.
Her ligger en del lenker til sider hvor det selges bl.a. akvariebøker
Takk igjen
Men jeg har vært inne og kikka på alle de sidene. Var ikke så mange som solgte bøker, og det er ikke så lett å velge når man ikke kan se bøkene. Derfor jeg spurte om tips om spesifikke bøker

Og jeg fant desverre ikke akvarie-leksikonet der heller...
Har du sjekket dyrebutikkene? Vet at Akvasia på Tiller har akvariebøker i butikken, dyrebutikken på Solsiden også, Hund som hobby ligger i første etasjen og fiskene i andre, der har jeg sett bøker.
Vil anta at de fleste dyrebutikker kan bestile dem inn for deg. (Bokhandlere også).

Personlig ville jeg valgt å handle fra nettbutikken amazon - bøker er jo momsfitt så (Håper linken virker - hvis ikke: søk på "baensch" under "books")
hei.
ska du ha akvariebøker er det lurt å se innom bokkilden.no Der står det et litt om hver enkelt bok å folk kan gi karakter/omtale til bøkene.så lurer du på om boken er noe bra er det vel bare å lese hva folk sier om den.
ganske billige priser å..her er en link direkte til fiskebok avdelingen http://www.bokkilden.no/SamboWeb/emneliste.do?emnekode=14.18.3&rom=MP

kos deg
Mange gode tips
Har vært på flere dyrebutikker(og bokhandlere), men syns de bøkene der er for små og tynne. Vil ha no SVÆRE greier Hehe.

Har også tittet på bokkilden og amazone, men som sagt, er vanskelig å få ett inntrykk av bøker bare via nett, selv om mange av bøkene har fått karakterer osv av lesere.

Men nå har jeg litt mer info, så skal lete videre
Tusen takk til alle som har hjulpet.
Hva med Akvariet fra A-Z? har hørt den skal være grei.
akvariets atlas
du får kjøpt akvariets atlas bind 1-6 hos de fleste akvarie butikker
av - Hans A .Baensch og Rüdiger Riehl,.. de er nesten en bibel for akvarister å regne,både i utvalg og innhold,bøkene er tykke ,
og gode ,..

litt dyre ,ja men har vert svært gode for meg,. ISBN nr:
3-88244-048-1

imazo as.torsården.53400 vara,,

bare hør på din lokale zoo eller bokhandel,..
hvis ikke bruk amazon.com.
Thor Even Kipperberg
du får kjøpt akvariets atlas bind 1-6 hos de fleste akvarie butikker av - Hans A .Baensch og Rüdiger Riehl,.. de er nesten en bibel for akvarister å regne,både i utvalg og innhold,bøkene er tykke , og gode ,.. litt dyre ,ja men har vert svært gode for meg,. ISBN nr: 3-88244-048-1 imazo as.torsården.53400 vara,, bare hør på din lokale zoo eller bokhandel,.. hvis ikke bruk amazon.com.

Står det noe informasjon om murener og hold av murener i akvarium i en av disse bøkene?

Eller fint om noen kan gi tips om andre bøker som omhandler dette..

Mvh
Eirik
murener
ja det står litt om forskjellige murener, spesielt da "ferskvanns"/brakkvanns artene,..
i bind 5 om jeg ikke tar helt feil,.

tilholdsted, kysten og elve munninger rundt philliphinene,indonesia,sumatra,borneo,singapore
temp 23-28 grd
salinitet,1%
ph>7
vanskelighetsgrad 1-4
blir ca 60 cm
akvariets minste lengde 100 cm
for: carnivore
kan holdes i lag med andre fisk så lenge de ikke kan spises,.
(sjelden i handelen)

har selv hatt murene, men min døde etter å a gaflet i seg en amano reke den ikke fikk svelgt, rip...

gikk derfor over til norsk ål, funker kjemepe bra fanget 10 små(5 cm), som jeg fant under steiner i ei elv i nærheten ,.. gratis,. er nå ca 30 cm.. vokser raskt og elsker fiskefor pellets

Bardis
Står det noe informasjon om murener og hold av murener i akvarium i en av disse bøkene? Eller fint om noen kan gi tips om andre bøker som omhandler dette..

På Boklilden.no finnes en engelsk bok som heter "Keeping Moray Eels in Aquariums" av Phil Purser. Hvis jeg ikke tar helt feil, er "Moray" det samme som murene. Den kan kanskje være aktuell?
Leona
[QUOTE=Bardis] Står det noe informasjon om murener og hold av murener i akvarium i en av disse bøkene? Eller fint om noen kan gi tips om andre bøker som omhandler dette..

På Boklilden.no finnes en engelsk bok som heter "Keeping Moray Eels in Aquariums" av Phil Purser. Hvis jeg ikke tar helt feil, er "Moray" det samme som murene. Den kan kanskje være aktuell?

Takk for super research Det der må være boka jeg har sett etter.. Er nesten umulig å finne ting på nettet, så tror jeg skal prøve denne boka
Bardis
[QUOTE=Leona][QUOTE=Bardis] Står det noe informasjon om murener og hold av murener i akvarium i en av disse bøkene? Eller fint om noen kan gi tips om andre bøker som omhandler dette..

Takk for super research Det der må være boka jeg har sett etter.. Er nesten umulig å finne ting på nettet, så tror jeg skal prøve denne boka

Da var boka bestilt Kostet bare 130 kroner inkludert frakt fra Amazon Den har fått masse bra kommentarer, så gleder meg til å lese..
Tilfeldig bekjentskap
© Liss Nilsen
Reklame for plussmedlemskap