Registrering av oppdrett

REGLER:
- Du kan bare registrere oppdrett på arter du har fått til å overleve over den kritiske perioden.
- Dersom det er tvil om at et oppdrett er riktig kan moderator fjerne oppdrettsregistrering uten varsel.
- Misbruk av denne funksjonen kan føre til utestengelse fra AkvaForum.

Spørsmål anngående reglene!

-Hvor lang er den kritiske perioden før jeg kan registrere et oppdrett?

Har en johannii hann som kurtiserer alle hunnene sine. Han har 2 lek groper heletiden.
Det er selvsagt forskjell fra art til art, noen er det vel egentlig aldri kritisk for, andre er svakelige\lette bytter i laaang tid.

De fleste regner fisk som lever etter 6-8 uker som safe
Takk skal du ha.

Jeg har ca 20 Melanochromis johannii yngel gående i en 19L sammen med en malle. Da kan det vell ikke være noen fare uten at de spiser hværandre?

Ps. Takk for oppskrifta
Tror nok ikke malla er spesielt effektiv som jeger, med mindre det er av disse rovmallene, med kjeften vendt fremover.

Men i ett såpass lite kar, begrenser det seg naturlig nok, hvor lenge så mange yngel kan være.
Selv brukte jeg en 96L, til å sprengfore opp en del Malawiyngel. 15-20 fisk, i dette karet, var maks når de var ett par måneder.

Hvor fort yngelen vokser, kommer helt ann på tilgangen på rent vann, føde, og plass til å vokse på.
Du bør nok bytte vann daglig i dette yngelkaret, og kanskje sette inn ei tredemølle eller noe til malla - denne vil nok se ut som en julegris når yngelen er blitt noe størrelse på :p
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap