Sjelden fisk

Noen som kan komme med navn på en sjelden fin fisk..
Som man kan ha i et ferskvannsakvarie?

Hadde hvert artig å hatt en sjelden en..
Har kontakter som kanskje kan få tak i..

Fin med navn og bilde..
Denne er den er en veldig fin fisk som er relativt ny i handelen. Er helt klart ikke av den uhyre sjeldne typen, men ikke så vanlig i butikken ennå. En utrolig fin fisk er det i hvertfall.
Tja, kanskje en gruppe med L236 eller endra bedre (eller verre) L250. Det finnes kanskje et 10 års gammelt eksemplar av L250 i Tyskland og noen i Japan. Ellers er de godt gjemt i Søramerikansk jungel. L236 er det importert en liten gruppe av til Norge, se på aquazoo sine hjemmesider.
Ellers må det jo også sies at Imazo faktisk har mange godbiter på sine lister.

PS, setter du sjelden foran et fiskenavn stiger prisen markant. L236 får du for ca 4000 pr stk.
Skal du ha noe virkelig spesielt er dette et forslag
Potamotrygon menchacai real tiger stingray 60-70cm DKr 36250,00, denne fåes også i størrelse 15 -20cm for bare for litt over 10.000 DKr, ellers er jo japanske koi også noe som kan tirre ei pengebok noe skikkelig.
Evt. en billigere slik rokke
Finnes det litt mer vanlige og billigere lignende fisker?
Rokker er generelt dyre - i forhold til annen akvariefisk.
I følge en zoohandler jeg snakket med er dette fordi de er vanskelige å få til å spise i fangenskap. Han regnet at kun én av fire spiste tilfredsstillende, han. Da sier det seg at prisen på en rokke med næringsvett blir deretter

Forslag til en annen fisk som kan "likne", men som er både mindre krevende å holde og koster betraktelig mindre er ferskvannsflyndre og evt. også sewellia lineolata.
MICRORASBORA SP. "GALAXY"
Denne selger de på Solsiden Zoo i Trondheim
Veldig søte, men er redd de hadde blitt scalare/ildbuk-mat i akvariet vårt...
Elefantfisk
Elefantfisk er min favoritt, ikke så dyr og en utrolig fin fisk
Det mest skjeldne "kreaturet" jeg har, er når winerpølsa, som den ofte kalles.
Nei, jeg er ikke grov i kjeften, det er en ål jeg snakker om
Gymnallabes typus er en art jeg har leitet en del etter, siden denne er alene. Han var ikke helt forelska i dama, og banka henne derfor sønder og sammen... Men jeg skulle gjerne ha fått kloa i noen flere slike, flotte fisk i mine øyne.
Desverre har denne aldri dukket opp på listene jeg har studert i butikkene, og den forblir nok derfor evig ungkar.

Vet forresten kun om en slik fisk til, så den er vel ikke vanlig i alle fall
Gymnallabes typus så bare skummel ut :P
hehe

Bra folk kommer med innslag om sjeldne fisk ^^
Får snart oppgradert karet mitt oxo.. Omtrent dobbelt så stort..
Tinesol
Denne selger de på Solsiden Zoo i Trondheim :) Veldig søte, men er redd de hadde blitt scalare/ildbuk-mat i akvariet vårt...

Vet du hva de koster, og hvor store de evt er?

Og, er det stimfisk?

De var jo nydelige.
Carrera
[QUOTE=Tinesol]Denne selger de på Solsiden Zoo i Trondheim :) Veldig søte, men er redd de hadde blitt scalare/ildbuk-mat i akvariet vårt...

Vet du hva de koster, og hvor store de evt er?

Og, er det stimfisk?

De var jo nydelige.

Jeg tror Barbro tok ca 70 kroner for dem. Estimert størrelse er omtrent 12-15 mm. Det er en nydelig liten fisk. Pokker jeg må få bedre plass snart.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap