Hey'di K11 på innvendig bakgrunn

Jeg prøver å poste denne tråden igjen, håper vi kan diskuterre på et sakelig nivå denne gangen :P




Har nå montert egenprodusert inv.Bakgrunn på ført Hey'di K11 i 140L.
Dette middelet er godkjent for bruk i drikkevannstanker, så man trenger da ikke å forsegle bakgrunnen med Epoxy. (Dette gjør det jo mye billigere å lage bakgrunner selv.)

Påførte K11 på en blå styropor plate som er kuttet til å passe i karet, samt at jeg festet noen røtter i blandingen også.
Lot det herde i ett døgn før jeg skylte det godt med rennende vann i ca. 2-3 min. monterte den så i karet og fylte opp med vann.
Etter ett døgn er PH økt fra 6,8-7,2(Målt i springen) til 8,4-8,6.
Siden det er Sement basert så er PH økningen ventet. Tapper ut alt vannet i dag, og fyller opp igjen med nytt vann. Ny måling i morgen.
Synes ikke at det var så drastisk økning av PH som det var med Husfix.
Kommer tilbake med mere info i morgen.
Jeg har selv laget utallig mange bakgrunner i isopor og kledd disse med forskjellige murprodukter med ulikt hell. Det som jeg kan si for min del som var felles for disse var at ph`en økte. Noen mye andre lite...burde vel egentligt vært en malawi frelst sin drømmebakgrunn.
Det er dog en veldig rimlig metode å lage seg bakgrunn av i motsettning til å kjøpe disse ferdige.
Hold oss gjerne oppdatert hvordan det går med ph`en.
Etter daglig vannbytte i en uke, så har karet fått stå i fred i en uke.
nå har vannet stabilisert seg på Ph7,6-7,8 og Gh >15

Selv om det er enklere å lage inv.Bakgrunner på denne måten så tar det lang tid og mye skylling til for å få det bra.
Å legge den i en bekk i en ukes tid, kan vel funke bra...
Har allerede planene klare, for malawi bakgrunn til sommeren:o)
Hey'di K11 + KZ på isopor, med ekte stener "bygget inn" nederst på bakgrunnen.
TiE
Å legge den i en bekk i en ukes tid, kan vel funke bra... Har allerede planene klare, for malawi bakgrunn til sommeren:o) Hey'di K11 + KZ på isopor, med ekte stener "bygget inn" nederst på bakgrunnen.

Hørtes kult ut Tenker du bare å lime steinene, eller skal du feste de med noe mer heftige greier?

PS: Pass på å ikke legge den i bekken om det blir vårflom - da stikker den vel sin vei før du aner det Ideen var ellers meget god, la naturen jobbe for deg, i stedet for mot deg
Ja, det hørtes utrolig smart ut, TiE Å la den ligge ute i rennende vann, og la den skylles på den måten Det var jo utrolig lettvindt.
Tenkte å kappe noen steiner med vinkelsliper på de flatene som skal ligge mot bunden, bakglasset, og isoporen.
Da silikonen vil sitte bedre mot glatte flater, pluss at jeg får rett flate i bunden.
Bare noen få steiner i den "nederste rekka", limt med akvarie silikon, til isoporen.
Deretter pensle/svampe over det hele med Hey'di K11, blandet med Hey'di KZ.
Har en 120l stående klar for nye prosjekter, og har tenkt til å prøve med en hjemmelaget bakgrunn. Ingen stor viten om dette, men har lest litt her! Hvilken farge blir det av hei'di K11?
Tilfeldig bekjentskap
© amr
Reklame for plussmedlemskap