Arowana

Lurte litt på arowanaen som jeg har, den er lik en silwer i utsenede bortsett fra fargen, da denne har en del rød skjær i kroppen, fargen har blitt mere tydelig den siste tiden, så jeg lurer på om noen vet noe om dette er en egen variant av arowana?

Beklager litt uklare bilder.
Har ikke peiling på hvilken art det er, men ville bare si at det var en vakker skapning Så fremst det "sure" trynet disse fiskene kan sees opp mot noe vakkert da

Hvor stor er den? Så ikke liten ut i alle fall!!
Det er en vanlig silver det der. Fin fisk!
Fascinerende skapning! Nydelig var den. Tenk om jeg bare hadde hatt plass...!

Det der blir vel mer i stil med "kjæledyr",
enn "bare en fisk"?
Tja.. vakker å vakker ja frank, det kan sikkert diskuteres, men jeg synes at den er ganske så fasinerende på sin måte! hvertfall når di begynner å bli store, blir liksom majestetisk på en måte når den bukter seg frem å tilbake i karet å leter etter bytte!
Den holder på å vokse til en liten smule, er vel sån rundt en 30cm+ + for tiden, og den har en forholdsvis stor appetit å, brukbart jakt instinkt etter alt som eventuelt kan få plass i den store munnen sin!
Plassen i karet den står i begynner å bli litt begrenset, men håper at den berger noen mnd til for jeg har bestemt meg for å investere i et kar på oppimot 1500l, så den kan få noe mere plass å boltre seg på og at jeg kan få gleden av å se den vokse seg skikkelig stor,1500l er vel fortsatt litt i minste laget for en stor arowana, men håper på at det vil gå bra i det lengste! ser ikke for meg at det vil bli så enkelt å bli kvitt en sån en eller når den begynner å nærme seg en 80-100 cm!

Kjæledyr er det vel kanskje ikke da, men jeg får et litt annet forhold til en sån fisk i motsetning til helt vanlige akvariefisker må innrømme det!

Takker for hjelpen.

hell74
Ser ikke for meg at det vil bli så enkelt å bli kvitt en sån en eller når den begynner å nærme seg en 80-100 cm!

Offentlig akvariet er nok tingen når den tid kommer

-sondre
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap