Noen som vet om danio-arter fungerer med annen stimfisk?

Jeg har Danio Frankei, og synes de stimer svært godt. De er stort sett vennlige, men litt bøllete siden de kan ta noen turbo-turer i akvariet. Ancistrusene reagerer ikke på disse, men de andre fiskene blir til tider litt stressa av tempoet deres. Jeg kunne godt tenke meg å skaffe meg enda et kar på mellom 60 og 100 liter, og flytte Danioene, eller noen av de andre fiskene over der.

Så lurer jeg på om jeg kan kombinere dem med andre danio-eller andre stimfisk? Eller blir det bare kaos? Jeg har sett meg ut noen flotte:Liten Venusfisk eller noen av disse?
Bildene av disse fiskene er jo helt lekre. Håper de er like flotte i virkeligheten
Hvilken art er det du linker til hos Aquazoo? Må være innlogget for å se disse

Ville nok ikke selv blandet danioer, disse er noen tyk... til å krysse seg med andre. Spesielt sebra, og leopard, krysser seg for ett godt ord.

De fiskene jeg har hatt best resultat med å ha sammen med leoparder, er kongotetra. Men disse blir nok for voldsomme til ett så lite kar.
Syntes du forresten leopardene er gira, er vel neppe kongotetra tingen. De er supergira
Jeg logga meg ikke inn... Så da er det vel linken det er noe galt med?
Skal prøve å kopiere infoen. Er det lov, forresten?
brb
Fant den på forumet:Liten Venusfisk:Beskrivelse:

PH 5,5-7,5. GH 0-20.
Anbefalt temp: 20-28°C.
Størrelse: 3 cm.

Min. akvarium:
50x30x30 cm

Vietnam
Kjønnsforskjell: Voksne hunner er noe større og rundere i buken.
Oppdrett: Relativt enkelt. Krever mye tette planter for å unngå at foreldrene spiser avkommet.
Kommentar: Ekstremt livlig og fredelig stimfisk. Med sitt høye aktivitetsnivå bør de ikke holdes med fisk som liker rolige samboere. Trives aller best dersom temperaturen ikke er for høy.
Inaktiv bruker
Linken fungerer hos meg uten at jeg logger meg inn, men bare hvis jeg klikker med venstremuseknapp, ikke visst ej åpner i ny fane(firefox)
Linken funker, bare man er logget inn. Nevnte det bare, siden det sikkert ikke er alle her som er\har vært kunder hos Aquazoo.

Kan ikke tenke meg at det å hente litt info, er ulovlig, så lenge man ikke klipper alt, og snapper til seg bilder. Men er ikke 101% stø i dette med Copyright
Inaktiv bruker
Frank Angell
Linken funker, bare man er logget inn. Nevnte det bare, siden det sikkert ikke er alle her som er\har vært kunder hos Aquazoo.

Som nevnt over funker den fint hos meg, og jeg er ikke logget inn å kan ikke huske å ha handlet der før heller
....og disse
Danio choprae, Glødelysdanio

og

Danio erythromicron, Juveldanio

(-Bildene på aquazoo var mye mer fargesterke enn de som var i basen her... Er det basen som har mest realistisk bilde?)

Som du ser, så er det ikke vanlig Zebra danio, jeg er ute etter, og ved evt avl, så må jeg jo ha dem over i et lekskar, uansett... Jeg lurte bare på om det hele ble èn fin stim, tre forskjellige stimer, eller bare et ren kaos
Tilfeldig bekjentskap
© RHD
Reklame for plussmedlemskap