Kattemalle eller pansermalle?

Jeg kjøpte to fisker i en dyrebutikk, der sa han som jobbet der at de er Kattemaller, men jeg er litt usikker. Noen som vet hvilken fisk dette er?

Også lurer jeg på hvorfor de bare har fått en unge? De legger egg hele tiden , men har bare fått en unge:S

Synes de ligner litt på disse bildene. Men mine er mørkere..

Litt dårlige bilder, men har bare de
Inaktiv bruker
Hoplosternum/megalechis xxxx er en pansermalle,typ.
Har noen Hoplosternum thoracatum gående her,sjarmerende og artig fisk

/jan
:P
Den ligna, men mine har ikke svarte prikker. Mine har mørkebrune..
Ingen som syns de har sett disse? Det er ikke for å mase, men jeg lurer bare.
Er denne fisken helt ukjent? :P
Jeg synes det ser ut som Dianema longibarbis.
Men vanskelig å si siden bildene er litt uklare.
Roy L.
Jeg synes det ser ut som Dianema longibarbis. Men vanskelig å si siden bildene er litt uklare.

Takk, de lignet veeeldig. Men mine er ikke så smal, mine er skikkelig brei:P
Vet at bildene er uklare, skal se om jeg har noen andre
Fargene på kroppen er helt lik denne: [URL=http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5401&tab=3&image=][/URL] Men de jeg har er mye breiere..

På kroppen ser de ut som denne:

Veeeldig lei meg!!!!
Igår så jeg at en av dem lå på rygg, var sikker på at den var død. Så jeg tok den opp også la jeg den på et
papir, for jeg skulle finne noe å legge den i. Så ble jeg sitte å se på den, da så jeg at den rørte på bartene,
men den pustet ikke. Jeg slapp den ut igjen og la den riktig vei, da ble jeg igjen sittende å se på den. Da begynte den å puste! Han rørte litt på barten, og røyste finna på ryggen. Da ble jeg skikkelig glad. Men så, den stoppet å puste igjen! Men jeg lot den være i fred, så gikk jeg og la meg (Klokka var 00:10, tror jeg). Idag lå den død på bunnen!!! Da jeg tok den opp blødde den litt baki rompa. Den blødde også bittelitt da jeg tok den opp første gangen. Noen som vet hvorfor den døde?

Men jeg fikk tatt noen bilder. Lurer på om noen klarer å finne ut hvilken fisk dette er?

Igår trodde jeg faktisk han kunne overleve, for en av de andre som er samme sort, la seg ved siden av ham slik de bruker. Nå har jeg bare to igjen, vil ha fler, men kan ikke kjøpe for jeg finner de ikke! Aner ikke hva navnet er.

Den er nesten like stor som denne (mine er litt større, bare bittelitt):
Men fargene er litt forskjellige. (mine bruker også å ta nesen nedi sanda, slik som den på bildet på denne linken)

Fargene ligner litt på denne:

Bildene er veldig dårlige fordi jeg tok de med mobil, fant ikke digitalkamera.
De ligner faktisk veeeldig på denne: .. Men er ikke sikker!
Inaktiv bruker
Ta noen skikkelig bilder så blir vi ferdig med det her en gang for alle.
Som tidligere nevnt (andre posten) så ligner det veldig på den slampen du linker til på planetcatfish.

/jan
Ganske vanskelig å ta bilder av, de gjemmer seg så mye. Har litt dårlig digitalkamera. Men jeg skal prøve uansett!
Den ligner
Fiskeelsker!
De ligner faktisk veeeldig på denne: [URLBLOCK1].. Men er ikke sikker!

Jeg må si jeg synes de ligner på noen av bildene, men bildet du har valg å legge lenken til er ikke av de beste å sammenligne med pga haleform o.l., og som alle andre også har sagt så er det nok ikke det beste kameraet du har tatt bilde med.. Men jeg tror rett og slett at fisken din er en Megalechis thoracata..
Nei, det er ikke den. Den der ligner ikke i det hele tatt. Men jeg skal prøve å ta flere bilder senere.
Fiskeelsker!
Nei, det er ikke den. Den der ligner ikke i det hele tatt. Men jeg skal prøve å ta flere bilder senere.

Ok, det var ikke jeg som sa det først så
Super gammel tråd. Men er enda ikke sikker.. :P
Fikk tatt noen bedre bilder i dag :P

Tror det er Dianema longibarbis, for jeg fant dette bildet på google. Og den er helt lik
Fargen, halen og alt stemmer

Tror dere det er den?
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap