Noen som vet hvor gammel levendefødende,som f.eks gupyy må bli før de kan bli befruktet? Jeg har ikke mindre enn ca 50 små i karet mitt (2-3uker gamle) og vil unngå å la de befrukte hverandre når den tid kommer.
Har hørt at når du ser at hunnene har blitt svarte(svakt, ikke så svart som voksene guppyer) ved analåpningen så er de kjønnsmodene(Og kan få unger da). Vet ikke om dette stemmer helt, men det er det jeg har hørt da.
Det sorte feltet har de helt fra de er to-tre uker gamle, og da tror jeg nok ikke de er kjønnsmodne. Mine har vel blitt befruktet fra rundt to måneders alder tror jeg.
Det sorte feltet har de helt fra de er to-tre uker gamle, og da tror jeg nok ikke de er kjønnsmodne. Mine har vel blitt befruktet fra rundt to måneders alder tror jeg.
2 måneder ja... Kan jeg regne med barn ca. i slutten av Mars, starten av April da. (Hvis jeg kjøper lite "Guppy"-akvarium)
Fiskene til en venninne av meg har ikke fått det svarte før de ble 5 mnd. Og en mnd etter det fikk de unger. Men men , det er jo forskjellige meninger om dette.