- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Haaar så lyst. Men kan eg...?
Haaar så lyst. Men kan eg...?
Hår følgende fisker i mitt tangnyika kar:
Leleupi
Calvus
nigripinnis
leptosoma
marlieri
cylindricus
multi
meleagris
Har nå fått tilbud om å kjøpe en gruppe med tropheus keiser II.
Men har hørt så mye forskjellig om å holde de sammen med "kjøttetende" fisker siden tropheus bare skal ha vegetar fôr.
Hva sier dere? Kan eg bare "go for it" og kjøpe de?
Skal se på de imorgen så trenger fort svar:S
Leleupi
Calvus
nigripinnis
leptosoma
marlieri
cylindricus
multi
meleagris
Har nå fått tilbud om å kjøpe en gruppe med tropheus keiser II.
Men har hørt så mye forskjellig om å holde de sammen med "kjøttetende" fisker siden tropheus bare skal ha vegetar fôr.
Hva sier dere? Kan eg bare "go for it" og kjøpe de?
Skal se på de imorgen så trenger fort svar:S
Postet 27.01.07 kl 18:55
Du kan selvfølgelig bare fore med vegetabilsk for og satse på at "kjøtteterne" likevel får nok næring. Min erfaring med troffer, er at det skal ikke mye til før de tar kvelden dersom de får animalsk for. De er ikke akkurat blyge når maten blir servert, så alternativet blir da å fore kun med vegetabilsk.
En annen ting er at troffer stort sett er en ganske territoriell fisk som lett kan terrorisere resten av gjengen dersom den går sammen med andre arter. Jeg har holdt troffer sammen med andre fisk, og det var ikke akkurat suksess
Ikke for å være negativ, men jeg syns ikke du skulle prøve dette uten å ha et annet kar stående klart i tilfelle.. Jeg prater av erfaring med tropheus duboisi, men om denne er mer agressiv enn tr. keiser II, aner jeg lite om.
Jeg skjønner at du har lyst på tropheus - de er fantastisk flotte fisk!
En annen ting er at troffer stort sett er en ganske territoriell fisk som lett kan terrorisere resten av gjengen dersom den går sammen med andre arter. Jeg har holdt troffer sammen med andre fisk, og det var ikke akkurat suksess
Ikke for å være negativ, men jeg syns ikke du skulle prøve dette uten å ha et annet kar stående klart i tilfelle.. Jeg prater av erfaring med tropheus duboisi, men om denne er mer agressiv enn tr. keiser II, aner jeg lite om.
Jeg skjønner at du har lyst på tropheus - de er fantastisk flotte fisk!
Postet 27.01.07 kl 19:27
Postet 27.01.07 kl 19:41
Postet 27.01.07 kl 19:55
Postet 28.01.07 kl 16:10
Postet 28.01.07 kl 17:01
Postet 28.01.07 kl 17:09
Hehe, har igrunnen en mistanke om at det kommer en slik tråd
Nå har ikke jeg peiling på hvilke maller du har i 271-literen, men maller skulle da kunne gå greit sammen med troffer - sånn just in case..
(Med mindre det er maller som er avhengig av proteinrik kost)
Hmmm.. tror ikke jeg hadde hatt viljestyrke til å la være...
Nå har ikke jeg peiling på hvilke maller du har i 271-literen, men maller skulle da kunne gå greit sammen med troffer - sånn just in case..
(Med mindre det er maller som er avhengig av proteinrik kost)
Hmmm.. tror ikke jeg hadde hatt viljestyrke til å la være...
Postet 28.01.07 kl 17:16
Postet 30.01.07 kl 16:58