Nå er racket bestilt! :D

I dag var jeg og min kjære på Dahls i Moss, og nå er racket bestilt
Så deilig å være bortskjemt..

Tok med hjem to av akvariene, det blir tre stk på 160 liter.
Det nederste skal jeg få delt i tre på ca 50 liter

Tok også med hjem to filterpumper og to lysholdere (heter det det når det ikke er sånn armaturlokk?)
Og fire lysrør.

Gleder meg!!

Det blir i sort aluminium, med sorte åpninglokk.

Juuhuu!!! *her skulle jeg hatt en hoppe- sprette smiley*
ÅÅÅÅÅåååååååå... heldig gris
Hva skal du ha i karene? Satser du på oppdrett?
Tangisser???

*oink- oink*

Jeg har endel fisker fra før som skal plasseres i racket, og kanskje (kanskje) jeg starter med discus i 240 literen.
Kanskje.

Tenkte å flytte temporalis paret mitt til en av de avdelte 50 literne for å få de til å yngle der, og prøve å få ungene til å vokse opp.
Og i den ene 50 literen skal jeg plassere rekene/ lilla eplesnegler.. og dit kan jeg jo putte feks palettyngler hvis jeg vil

Og på Dahls har de noen ciklider jeg er passe gal etter.. husker ikke latinske navn, men noen kaller de visst "Inka- ciklider" på norsk.

Huff, masse fisk jeg vil ha!!

Men- 60 literen og 11 literen skal legges ned.
Deal med min kjære *knis*
Dersom det er lov å spørre, kunne du si hva Dahls Dyrerike tar for et slikt rack (reol)?

3 x 160 liter er egentlig ypperlige kar for oppvekst av Corydoras yngel og en stim Apistogramma yngel Kunne tenkt meg noe sånt selv, og vil gjerne sammenligne pris med de andre jeg har kjøpt hos Webzoo.

PS!
Valgte du ramme-kar eller helglass-kar til reolen din?

Det er helglass.

Vi må betale ca 10- 11 000,-
(det er med pumper, lys, deksler, sideplater osv)
Ok, da får jeg ringe eller sende mail og spørre hva de tar kun for porsarør-reoler da Jeg tenkte på reolen bare, for å sette inn akvarier jeg allerede har. Filtrering osv trenger jeg ikke.

Huff, jeg vet han sa det.. men det forsvant inni hjernen et sted blant alle de andre tallene :P

Jeg har begynt å skrible lister da.
Jeg er et seriøst listemennesket.. :P

Hva skal jeg ha i hvilke akvarie, hva kan jeg kjøpe.. skal jeg selge noe?
Planter jeg ønsker meg (det blir visst veldig bra lys i disse akvariene, og jeg kan kjøpe mer vanskelige planter)

Kos kos kos kos!!
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap