hvilken fisk er dette?

jeg har nettopp kjøpt meg seks stk. av disse som er på bilde (veldigt dårligt bilde) men håper noen kan finne ut hvilken art det er.har lett gjennom fiskedatabasen men fant ikke de.lurer på om der er lette og drette.?
Det var ikke lett å se, men det må vere en eller annen Corydoras...eller?
Inaktiv bruker
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5355&tab=3&image=3295
kansje det er desse?

bedre bilde hadde helt klart våre ein fordel..
men det kan og kansje vere yngel av en annen art..
Corydoras er det i alle fall
Riktig, det er en Corydoras-art, rettere sagt en Corydoras paleatus =)

Corydoraser skal helst inngå i en gruppe på minimum 5 individer for å trives godt

De leker helst etter et kaldt vannbytte, og legger egg hvor som helst i karet, men obs, obs de spiser eggene sine raskt.
Eggene samler du enten inn og har de i en egen klekkebeholder med luftestein drevet av en luftpumpe, eller at en har metylenblått i vannet. Dette er for å forhindre mugg på eggene :S Det finnes andre måter å forhindre mugg på eggene, men det gidder jeg ikke akkurat ramse opp her
En annen løsning er å bare la eggene være i karet, og fjerne foreldrene istedenfor

Så å si så er coryer lette å drette, bare du har god rutiner når det gjelder å fø opp ungene og god yngelpleie. For ungene tåler svært lite, det er det som er prøvelsen med å ale opp coryer =)

Jeg vil anbefale deg å lese om Mona O her på foraet, for hun dretter coryer selv.
Hun er utrolig flink må jeg skyte inn, og Mona o har noen tråder som omhandler cory-oppdrett her på Akvaforum =) !!!!

Hvis du er ivrig etter å drette denne coryarten, så er det bare å sette seg ned å lese i vei

Lykke til med mulig cory-oppdrett =)
takk for alle svarene.jeg skal skifte ut grusen og ha i sand siden det er det de trives i. så får vi se om det blir noe dretting de er veldig små enda så de er sikkert ikke kjønnsmodne.
Kjøpte selv 5 av disse på zoo1 Karmøy.
Det er er kanskje der du har kjøpt dem og????

Det er som det er sagt Corydoras paleatus, men riktignok i long fing utgave...................ihvertfall etter hva jeg har forstått.

her er den samme som jeg tengte hjelp til.......
ja det stemmer det det var på zoo1 jeg kjøpte dem.jeg kjøpte 6stk det er de med lange finner.
Tilfeldig bekjentskap
© Kamilla Krug Aase
Reklame for plussmedlemskap