Gamle vannrør...

Vil dette ha noe innvirkning på akvarievannet? Hvordan reagerer fisk på E.coli?
At rørene er gjengrodde, spiller neppe vesentlig rolle for kvaliteten på vannet. Men kommer det kloakk inn i vannet, da vil det nok påvirke deg mer enn fiskene. De svømmer allerede i svak kloakk, dem

Tror ikke fiskene vil få problemer med E.Coli, slik vi får.

Men det kan neppe sies å være spesielt heldig, om kloakk ender i akvariet. Om du er redd dette skjer hos deg til stadighet, finnes det motkur også mot dette. Ett RO-anlegg vil fjerne det aller, aller meste av forurensing, gass, mineraler og metaller fra vannet. Husk at slikt vann, har Kh på 0, og er derfor ekstremt ustabilt. Justeringer av vannverdiene er derfor nødvendig.
Mest nysgjerrig Kom på det når jeg sto opp i dag, at det svømmer allerede i kloakk ja...
Men, utseende på det rørende var rett og slett skremmende. Og ikke så rent lite ekkelt...
HA+HA!!
Åssen skal kloakk som lekker fra et avløpsrør trenge seg inn i et vannrør med trykk på 6 bar+++ ??

Bare ved rep. sef :p
Det er, om du leser artikkelen, fullt mulig, dersom det dannes undertrykk i vannledningen. Dette kan skje både titt og stadig, selv om det neppe skjer hos deg ofte.

De som har uttalt seg i saken, har nok mer greie på vannforsyning enn meg og deg tilsammen, *x
Ha-Ha
Hørt om en ejektorpumper eller ejektorprinsippet. Ejektorpumper er enkle sugepumper uten beveglige deler som benyttes bl.a. mye på laboratorier (vannstrålepumper). Ved en lekkasje på et vannrør med overtrykk vil det være mulig å suge inn kloakk fra området rundt lekkasjestedet på grunn av ejektorvirkningen. Pumpevirkningen er bl.a. avhengig av vannets lineære hastighet i vannrøret og den fysiske utformingen av lekkasjestedet.
Det er, om du leser artikkelen, fullt mulig, dersom det dannes undertrykk i vannledningen.

Ja, jeg leste det

Men det er tatt bilde av et jernrør som er grodd på innsiden. Noe som er helt normalt.

også står det Kloakk i springen med store bokstaver under :P
Ganske teit, og missvisende. Men mindre man leser hele teksten.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap