Hvordan fjerner man snegler i akvariet??

Hvordan fjerner man snegler i akvariet? Ikke sånne man kjøper, men sånne som kommer med planter og sånn. De sper seg SÅÅ fort, veldig vanskelig og drepe alle bare ved å mose dem! Liker ikke å drepe dem, men har ikke noe valg, de ødelegger plantene og overtar hele akvariet.

Hvordan fjerner man dem? Er det noe middel som dreper dem og ikke dreper fiskene?

De sneglene jeg hadde var lyse orange tror jeg.. Fikk drept alle fordi jeg skulle bytte akvarie.. Men kan man fjerne sneglene uten å ta ut alt vannet og vaske det? Jeg måtte kaste alle plantene og koke sanda og alt.
Du kan jo kjøpe deg en praktbotia visst den går sammen med resten av fiskene dine . Disse elsker pest snegler
Fiskeelsker!
Er det noe middel som dreper dem og ikke dreper fiskene?

Jeg har eksperimentert litt med sneglegift og kommet frem til at det ikke går an å utrydde sneglene uten å ta liv av både planter og fisk i akvariet.

Anbefalt dosering vil drepe de fleste sneglene uten å skade fisk og planter, men det skal mangedobbelt dose til over lengre tid for å kverke alt.

Har selv vært oppe i 4 dobbel dose i et fiskeløst akvarium. Plantene ble til gele, men noen av sandsneglene og pestsneglene overlevde allikevel.

Snaken
Du kan jo kjøpe deg en praktbotia visst den går sammen med resten av fiskene dine . Disse elsker pest snegler :)

Jeg tør ikke det! Jeg hadde 3 praktbotia også kjøpte jeg meg 5 neontetra, da jeg kom inn på rommet etter en stund, hadde en praktbotia en neontetra
i munnen, jeg tror han drepte den!
Hei.

Jeg testet litt på noen snegler her....tilsatte salt...sjekket hva fiskene tålte og la meg opptil der. Men måtte ha det en stund for å kverke alle sneglene....egg osv som kommer til....Eplesnegler eller hva de heter....formerte seg som løvetann...
Reker ?
Kjøpt meg to reker på onsdag etter anbefaling fra dyrebutikken siden jeg ikke ønsket å kjøpe praktbotia. Ser allerede ut som det har minket på sneglene, men det er litt tidlig å si.
Rudy
Kjøpt meg to reker på onsdag etter anbefaling fra dyrebutikken siden jeg ikke ønsket å kjøpe praktbotia. Ser allerede ut som det har minket på sneglene, men det er litt tidlig å si.

Kult!

Jeg hadde to reker, men de forsvant!!! Helt bortevekk:P
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap