Sprer de seg?

Sprer sånne store snegler man kjøper seg utenatt det er hun og han? Har lyst på snegle, men vil bare ha EN. Sprer de seg alene?
Eplesnegl vil ikke kunne formere seg når den blir holdt alene.
Det trengs en hunn og en hann for at prydsnegler skal formere seg. Men det kan skje at du får snegler selvom du har bare en, da sneglen kan være befruktet i butikken. Eplesneglen legger egg over vann, så dem er lette å ta bort. Andre prydsnegler vet jeg ikke så mye om formeringen til.
En del sneilearter, slik som eplesneiler, kan lagre sperm i lengre perioder, og dermed formere seg uten at man har en han tilstede akkurat der og da.
Syntes egentlig sneiler generelt formerer seg litt i letteste laget
Men liker de best å være sammen to å to eller fler?

Kan jeg ha snegler sammen med guppy, black molly, neontetra, skjørtetetra, ancisturs (Oppdrettsvariant), svart neontetra?

Spiser snegler yngel??
Har ikke noe grunnlag for å si at sneiler trives bedre i selskap med artsfrender eller ikke, men jeg tror de fleste av sneilene er ganske likegyldige i hverdagen.

Om du kan ha sneiler, eller ikke, kommer helt ann på hvilke vannverdier du har. Om Ph er over 7, Gh over 6, er det ikke noe problem å ha eplesneiler i karet ditt.
Sneiler tar ikke levende fisk, men vil spise kadavre.
Hva er Gh?

Spiser sneglene plantene?

Legger Eplesnegler egg over vann de også? Lager de sperm? Hvor lenge? Er det vanskelig å fjerne eggene? Legger de egg?

Trenger de kalk? Hvordan får man det?

Hva skal man mate de med, bare vanlig fiskefòr?
Her er det en fin link :


www.applesnail.net

Der får du svar på det meste
Cherhan
Her er det en fin link : www.applesnail.net Der får du svar på det meste :)


Men jeg er ikke så god i engelsk.. Er bare 13år. Jeg kan engelsk,
men er ikke akkurat "mester".. Derfor spør jeg litt mye:P Men skal lese det uansett..
Den oversetter til deg, klikk på bokmål
Eplesneglene legger egg, spermen er er inne i sneglen, de legger en klase med egg som er lett å få øye på og fjerne, vil jeg tro. De spiser ikke planter, muligens bortsett fra flyteplanter. De rydder i karet ditt, døde planteblad, fiskemat til overs. Setter pris på litt synkende fiskefor og litt grønnsaker i blant, som f.eks squash, agurk, spinat og salat. Om du har salt eller medisin i karet bør du vente med å sette dem inn, da dette vil drepe dem...
Silje M
Den oversetter til deg, klikk på bokmål :) Eplesneglene legger egg, spermen er er inne i sneglen, de legger en klase med egg som er lett å få øye på og fjerne, vil jeg tro. De spiser ikke planter, muligens bortsett fra flyteplanter. De rydder i karet ditt, døde planteblad, fiskemat til overs. Setter pris på litt synkende fiskefor og litt grønnsaker i blant, som f.eks squash, agurk, spinat og salat. Om du har salt eller medisin i karet bør du vente med å sette dem inn, da dette vil drepe dem...


Takk;D

Men spiser de flyteplanter?
Noen av mine gjør det, men ikke noe alvorlig innhugg, må sikkert luke ut mye mer enn de spiser. Andemat og denne er favoritten.
Silje M
Noen av mine gjør det, men ikke noe alvorlig innhugg, må sikkert luke ut mye mer enn de spiser. Andemat og [URLBLOCK1] er favoritten.


Takk ;D
Fiskeelsker!
Hva er Gh?
Generell hardhet, eller totalhardheten som mange kaller den. Kort oppsummert, er dette menden oppløst Kalsium og Magnesium i vannet
Fiskeelsker!
Spiser sneglene plantene?
Eplesneiler spiser lite på planter, etter mine erfaringer. Har generelt sett lite plantespising hos alle typer sneiler hos meg, selv ikke pest-sneilene har ødelagt planter her.
Fiskeelsker!
Legger Eplesnegler egg over vann de også?
Eplesneiler er etter det jeg vet, eneste art som legger eggene over vann
Fiskeelsker!
Lager de sperm?
De kan gjøre det, men trenger ikke å gjøre det.
Fiskeelsker!
Hvor lenge?
Ukjent, men en del måneder må en beregne
Fiskeelsker!
Er det vanskelig å fjerne eggene?
Nei, de er lette å se, og lette å fjerne.
Fiskeelsker!
Legger de egg?
Alle sneiler legger egg
Fiskeelsker!
Trenger de kalk?
Både i vannet og i kosten. I vannet får de kalsium (kalk) fra Gh, så her må du i de fleste tilfeller tilsette enten gips, eller gh+. Fra maten, er spesielt spinat rik på kalsium
Fiskeelsker!
Hva skal man mate de med, bare vanlig fiskefòr?
Mine lever av alger, og restefôr fra fiskene.


Så var den infoen også å finne på AF, selv om den ligger spredd her mange plasser fra tidligere
Frank Angell
[QUOTE=Fiskeelsker!]Hva er Gh?
Generell hardhet, eller totalhardheten som mange kaller den. Kort oppsummert, er dette menden oppløst Kalsium og Magnesium i vannet
Fiskeelsker!
Spiser sneglene plantene?
Eplesneiler spiser lite på planter, etter mine erfaringer. Har generelt sett lite plantespising hos alle typer sneiler hos meg, selv ikke pest-sneilene har ødelagt planter her.
Fiskeelsker!
Legger Eplesnegler egg over vann de også?
Eplesneiler er etter det jeg vet, eneste art som legger eggene over vann
Fiskeelsker!
Lager de sperm?
De kan gjøre det, men trenger ikke å gjøre det.
Fiskeelsker!
Hvor lenge?
Ukjent, men en del måneder må en beregne
Fiskeelsker!
Er det vanskelig å fjerne eggene?
Nei, de er lette å se, og lette å fjerne.
Fiskeelsker!
Legger de egg?
Alle sneiler legger egg
Fiskeelsker!
Trenger de kalk?
Både i vannet og i kosten. I vannet får de kalsium (kalk) fra Gh, så her må du i de fleste tilfeller tilsette enten gips, eller gh+. Fra maten, er spesielt spinat rik på kalsium
Fiskeelsker!
Hva skal man mate de med, bare vanlig fiskefòr?
Mine lever av alger, og restefôr fra fiskene.


Så var den infoen også å finne på AF, selv om den ligger spredd her mange plasser fra tidligere

Takk skal du ha!

JIPPI! Nå skal jeg kjøpe meg snegle
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap