Grått vann dagen etter - tåler fiskene det?

Jeg satte opp et nytt akvarium i går, ettersom jeg får en gruppe nye fisk levert i dag. Karet har stått med filtervatt i filteret for å klarne opp og rense vannet for sandpartikler osv, brusestein for lufting og varmekolbe.

Vannet er fremdeles grått, men temperatur og ph er riktig.
Bryr fisken seg om at vannet er litt grått, det påvirker dem ikke mener jeg?

Jeg spør fordi jeg pleier å være litt tidligere ute med å sette opp akvariet når ny fisk skal inn, men jeg somlet litt for lenge med dette og det føles litt usikkert å kaste fisk i dagen etter oppsett....

PS! Jeg har innkjørt filter så det er ikke noe problem

Dersom grumset er svevestøv, kan dette feste seg i gjellene på fiskene. Dersom det er småtteri som lever i vannet som har blomstret opp, spiller det ingen rolle.

Du har ikke en ekstra pumpe du kan utruste med filtervatt, slik at dette forsvinner raskere?
Det grå vannet klarnet opp, men så ble det grumsete igjen...

Denne gangen kom grumset fra filtergørra jeg tømte oppi det utvendige Eheim-filteret Hentet gørr fra et annet filter for å kickstarte det hos C-140, og da jeg startet det igjen blåste filteret ut en masse gørr... Men det ser ut til å ha gått bra, vannet klarnet omsider og fiskene ser ut til å ha det bra.

Ble litt nervøs for det ble så voldsomt Har gjort det på denne måten mange ganger før, og litt gørr spruter jo alltid ut når man starter filteret igjen etter å ha pøst oppi filtergørr. Men nå ble det altså ekstremt mye.

Vannet er krystallklart nå, og vi får håpe fiskene ikke tok skade av det. Corydoras er jo tilpasset å leve i ganske mudrete vann fra naturens side, derfor deres evne til å hente luft fra overflaten.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap