Algeeter som kan være alene?

Hei, er på jakt etter en algeeter som kan være alene uten noen andre algeetere.. Har guppyer og black mollyer fra før av. Har til nå bare sett algeetere som går i stimer/grupper. Noen som vet om noen?

Mvh CrazyFish93
Da har du nok ikke sett godt nok Det finnes masse maller, som kan være alene. Det samme gjelder sneiler.

Hvor stort kar har du?
Har 23 liter.. Så må ha en liten en. Har forresten sett noen . Men det har bare vært noen som ikke går ann å ha i så lite kar
Da stiller saken seg i ett helt annet lys, det er generelt lite man kan støffe i så små kar. Mange algespisende fisk, blir såpass voksne av seg, at de foretrekker ett slikt kar med mat om dagen

I dette karet, er enten ottoer, eller reker, alternative algespisere. Sneiler kan også selvsagt gjøre denne jobben i så små kar, men ingen rene maller.
Kjøp en eplesnegle istedet for en malle som algespiser. De gjør en god jobb, og passer mye bedre i et så lite akvarium.
Ok. Takk for svar ! Kommer nok til å kjøpe meg en eplesnegle..
Spørsmål om otto og snegler
Jeg har et 54 l akvarium, har bare guppy men kan jeg ha otto med guppy?
Må de leve i grupper?

Har også et spørsmål om snegler. Jeg kjøpte meg noen planter som det antagelighvis har fulgt med noen snegler.De blir jo bare fler og fler;P
Men spiser de alger, eller bare suser de rundt i akvariummet?

Håper noen kan svare ! =)
Ottoer er stim\ gruppefisker, så disse bør ikke leve alene. Selv om en skjelden ser Ottoer henge sammen i flokk, betyr det vist mye for dem å ha noen å sammenligne seg med (eller hva de gjør).

Men om du salter ferskvannet ditt, slik mange desverre gjør, vil dette fort ta livet av både sneiler og ottoer.

Sneiler fra plantene eter det meste de kommer over, restefôr, alger, planter, døde fisk etc. Disse kan selvsagt benyttes som algespisere, men sjangsen for at de spiser mer planter, enn alger, er stor. Spesielt kult, er det jo heller ikke, når noen hundre småtasser krabber bortover glasset - samtidig....
Hei!
Takk for svar =)=)

Har dere noen forslag om noen maller til mitt 54 l akvarium som ikke er avhengi å måtte leve i flokk ??

Helst noen som spiser alger, og ikke er såå dyre
Jeg har kinesiske algespisere i min 57 l. De er veldig artige, har mange steder å gjemme seg, men er livlige og leker litt innimellom!
Skal egentlig ha 60 l, men det er heldigvis ikke langt unna med 57
Kinesiske algespisere, er ikke noe jeg anbefaler. Dette er en fisk som blir stor, og jo eldre den blir, jo mer gretten blir den.

Tror ikke du finner mange her på AF som anbefaler denne fisken. Står som nummer en på lista mi over fisk jeg aldri, aldri mer skal ha.
De går vel ikke også under navnet kinesisk steinalgespiser?
OJ. Jeg leste at den kunne bli litt gretten her ja, men visste ikke at det var så ille! Når de blir større skulle vi uansett flytte de til 240 literen, men der vet jeg ikke om jeg vil ha grettne gamle gubber

Uansett, de oppfører seg bra enn så lenge, om de blir ufine får vi omplassere de eller finne på noe lurt.
Fredrik84
De går vel ikke også under navnet kinesisk steinalgespiser?

"Stenalgeeter" er en annen art - carra ceylonensis. Stenalgespiseren kan også være av det gretne slaget, men fullt så ille som kinesisk algespiser er den ikke.
Ok =)
Takk for svar !

Hilsen Caroline
jeg har en kinesisk algespiser, den er veldig snill og har aldri gjort en flue fortred. er fornøyd med den!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap