Agurk til guppy?

Hei! Jeg mater guppiene mine både med flakfor og sånt for som er bare for guppier (pulver). Men, vet noen om for man kan bruke selv som guppyer liker, prøvde agurk men det så ikke ut til at de likte den. Er det noen som pleier å mate guppier med noe annet enn flakfor?

Takk for svar ^^
Jeg mater mine med røde mygglarver av og til.Det liker de godt
Jeg gir mine guppyer kokte, kalde, moste erter Det spiser de i all hast:P
mygglarver
Det får du kjøpt i de fleste butikker hvor de selger akv.fisk
du kan mate med mygglarver som de har sagt før eller erter.

vet noen bruker agurk aldri hatt suksess med guppy og agurk men ancistrus praktbotia og kinesisk algespiseren har det gått fort ned.

du kan vel mate med mye grønnsaker og frukt.

alt som har næring.

du kan jo også mate med levende fòr.

les også her
hmm hvor masse mat bør guppyene få?
nei hvor mye??

det er opp til deg.

vil du ha de i lek mater du ofte men lite om gangen.

kan jo mate guppy hvertfall 1 gang om dagen og så får du bestemme om du vil få de i lek eller ikke.
jaja.. aktivitetsnivået er ganske bra i akvariet.. men det gror endel alger. Og da tenkte eg på att det nok vart for masse mat, men de er jo gærne når det mates..
Å snakke om hvilken foring som skal til for å få guppy i lek er i grunn merkelig. Vanlig butikkguppy leker uansett hva du gjør.
foring
mygglarver er gøy å gi til alle fisk, men de skal ikke ha det for ofte, da kommer det alger, jeg har også hørt at du ikke skal mate fiskene mer enn at de klarer å spise om all maten på1-2 min, blir det for mye blir det masse alger, menne du kan godt fore de 2 ganger, bare det ikke blir for mye
Hermetiske og frosne erter er kanskje det beste man kan gi guppyer i alle størrelser. Klem innholdet ut av skallet.
kan man mate med hermetiserte erter til apistogramma?

jeg har:

2 ap. borelli

2 ap. cacatouides

2 ballongsommerfuglciklider.
Min apistogramma smaker gjerne på avskallet frossen erter, men jeg må knuse den litt før det blir fristende nok og hun spiser ikke mye av det. Så ja, du kan tilby det, men det er egentlig ikke naturlig for disse å spise grønnsaker
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap