Har kjøpt meg ormehodefisk

har kjøpt meg en ormehodefisk. men da jeg så hvor stor og stygg Channa micropeltes kunne bli, ble jeg litt redd. kan den virkelig forandre seg så mye i utseende?
Ja, den kan nok det. Den blir stor - og den blir sulten. Spiser (all) annen fisk i akvariet...
takk for svar...... hvor lang tid tar det før den når sånne skumle størrelser da?
Ormehodefisk
den blir stor kjapt veeeldig kjapt,. min er nå 30 cm og det bare på noen uker,. men så eter han masse da,. stakkars fisken er jo sulten jo,.

pass på hvilken fisk du har sammen med ormisen, alt som er forstort til å etes går bra en stund,. men med den vokse og spise raten den har dobles strørrelsen ganske kjapt

ps murene og orme hode "yngel" bad idea,. murena har spist 2 allerede, og dei var ca 7 cm. !!! hvem skulle tro det??
Her har du kjøpt en fisk du ikke skal spøke med.
Du må hvertfall passe fingrene dine. Etter å ha sett hva den gjør med en fullvoksen Gibiseps er jeg redd den kan skade seg stygt uten at det skal by på store vansker.
At denne fisken selges fritt er for meg et stort under. Ingen av de butikkene jeg har sett den vet hva de selger, hvor stor og hvor farlig...
Det går bra hvis du vet hva du gjør...
Men den krever et stort kar, mens den enda er liten dvs 50 cm er den veldig nervøs og krever stor plass.
Men lykke til. Jeg trives veldig med min egen, men hadde vel ikke kjøpt den på ny etter jeg har funnet ut hva jeg har.
De siste par innleggene i denne tråden kom nok sent men godt
Vet ikke om Kjetil (trådstarter) fremdeles har ormehodefisken 1½ år etter at han skrev innlegget...
Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap