Bakgrunn i akvariet

Hvor viktig er det å ha bakgrunn i akvariet?

Holder det med disse ferdige foto-bakgrunnene som du får kjøpt i butikken?

Har bl.a. to sommerfuglciklider. Betyr det noe i denne sammenhengen?

Så lenge du ikkje nyttar innvendig bakgrunn med integrerte holer eller liknande, har bakgrunnvalet lite eller ingen betydning for fisken. Den er mest for dei som står på utsida og ser inn.
Einaste som kan vera greit å tenkje på er om bakgrunnen gjer at fisken kan spegle seg i glaset; nokre typer fisk reagerer kraftig på dette. Fotobakgrunnar funkar heilt fint.
Hvor mye det betyr for fisken er jeg ikke sikker på,forskjellen mellom en vegg bak akvariet og en foto bakgrunn vet jeg ikke om de merker så mye.

Men om du har veldig naturtro bakgrunner,enten selv lagde eller de fra bak to nature så ville jeg tro fiskene trives mye bedre.
Istedenfor fotobakgrunnene ville jeg heller ha brukt svart filtstoff. Da slipper man luftboblene som dannes når det kommer fuktighet mellom glasset og plasten. Ser mye bedre ut
naturtro bakgrunn
Min erfaring med naturtro plate bakgrunn er at fisk bruker plassen bak til å gjemme seg , de graver seg bak. og er du plaget av å få alger setter det seg fort bak på platen. Dette er noe jeg har funnet ut. Men det er flott å se på
Tilfeldig bekjentskap
© Grrrotle
Reklame for plussmedlemskap