Varmekabler

Jeg skal snart sette opp et nytt akvarie (720 L)

Er det noen her som har et godt forslag til gode varmekabler.?
Og hvor mangen meter trenger jeg til et såpass stort akvarie.?

Andreas Bjørvik
Jeg har 50 Watt i et Juwel Trigon 350, og den kan jeg ikke ha på annet enn ved vannbytter; det var perfekt når jeg hadde diskus
Planen er å kjøpe en timer til og prøve med 2-3 timer hver natt.

Så dersom du skal ha karet i et oppholdsrom ville jeg ikke hatt mer enn max. 100 Watt.

Jeg har kjøpt en 80 Watts My Rep-varmekabel hos www.akvarieudstyr.dk til et 720(ikke montert ennå).
My Rep bruker jeg i 4 kar, og jeg er svært fornøyd med dem.
80 Watten er 10 meter.
Hei kanskje Varmekabel Rena Cor 100W 14,5m Akv/Terr skulle passe, jeg har 25w 4,5m i et 230 liters kar, og når jeg har kablene på mer enn to timer starter tempraturen å øke så jeg vil tro dette skulle holde
Takk for svar begge to

Andreas Bjørvik
Inaktiv bruker
Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg har lurt på noe en stund og tenkte jeg skulle spørre her:
Noen som husker formelen for å rekne ut avstanden mellom kabelsvingene når man legger varmekabler? Burde vite det siden jeg har gått elektro, men den har forsvunnet helt for meg:p
Johan
Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg har lurt på noe en stund og tenkte jeg skulle spørre her: Noen som husker formelen for å rekne ut avstanden mellom kabelsvingene når man legger varmekabler? Burde vite det siden jeg har gått elektro, men den har forsvunnet helt for meg:p


Er det noen som vet svaret på dette.??
Eller har det ingne betydning?

Andreas Bjørvik
Jeg legger kablene med 7-10 cm avstand, litt alt etter hvor lang kabelen er i utgangspunktet Tror ikke det er noe som er opplest og vedtatt, at så så lang avstand mellom sløyfene er påkrevd Det blir jo litt annerledes når en legger varmekabler i ett gulv
Inaktiv bruker
Det var den når man skal legge gulv jeg tenkte på ja. Tror ikke det har så mye å si med riktig varmefordeling i et akvarium Vet det har noe med arealet av gulvet og en konstant å gjøre. Husker ikke mer..
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap