guppy oppdrett
hei. jeg har kunn en jente guppy i 60 litern(planteakvarie) å den har vært rund på magen nå i over 3 uker. å lurer litt på hva skal jeg gjøre å hva er beste måten å få onger ut av en guppy. kan noen gi meg litt sån info om hva jeg skal gjøre å hva som er best for guppyen. har litt for stor lidenskap til guppy og black molly. har også to jente mollyer. å dem begynner å bli rimelig store. men dem vil heller ikke gi slipp på disse ongene sine. vist dem er gravide da. plis kom med info.
Postet 06.02.07 kl 19:34
For å få unger ut av en guppy (eller annen fisk) må du la den gå med yngelen til de er klare til å bli født. Du kan ikke gjøre noe for å tvinge en fisk (eller menneske) til å føde før tiden. Det vil i så fall bare resultere i døde yngler og, eller død mor. Ynglene kommer når de er ferdige, det er nok bare å vente.
Postet 06.02.07 kl 19:45
men hørte at vist en guppy skal føde må den like seg i karret. med mye planer å sånn. har det noe å si om sånn ph å gh eller hva dette heter i vannet. eller bare føder dem sånn når de vill. uansett liksom. assa så du siktet tilbake til mennesker. vi liker oss ikek inne på fødeavdelingen men det må komme. ere liksom sånn med guppyene å at vist de ikke liker seg i karret så føder di fordet vist du skjønner hva jeg mener
Postet 06.02.07 kl 19:48
Dersom du ikke stresser dem føder de npr tiden er inne. Dersom du flytter dem over i fødekar, e.l, kan det hende at fødselen utsettes pga stress og når hun da føder er ynglene døde. Men føde, det gjør de til slutt uansett :0)
Du må ha noen planter, gjerne flyteplanter, eller noen som er litt "buskete" i karet slik at yngelen har et sted å gjemme seg det første døgnet.
Du må ha noen planter, gjerne flyteplanter, eller noen som er litt "buskete" i karet slik at yngelen har et sted å gjemme seg det første døgnet.
Postet 06.02.07 kl 19:53
Postet 06.02.07 kl 20:03
Postet 06.02.07 kl 20:06