Hvor gammel blir egentlig en guppy?

Hei hei!
Bare lurte på hvor mange år en frisk og rask guppy kan leve? (ca)
Eller er det veldig forsjellig,så det er ikke noen alder å gi ?

HÅPER dere kan gi meg et svar

Har lurt på det samme selv. I mitt akvarium ser det ut som gutta etterhvert dør når de utkonkurreres av stadig flottere hanner som vokser opp. Mens jeg kjøpte en stor, fullvoksen hunn, som jeg har hatt godt over ett år.
Hvor lenge en fisk lever, er umulig å si på forhånd. Det er hundre, kanskje tusenvis av faktore som har betydning for hvor gamle de blir.

Med optimalt stell (hyppige vannbytter, tilstrekkelig plass, riktige vannverdier\ temperatur, lite stress, riktig for, og ikke minst riktig formengde) er meget viktig for om fisken skal dø av alderdom, eller noe annet
8 år
Jeg hadde en gullfisk som ble åtte år gammel!
Slørhale mener jeg Stelte veldig godt med den^^ Den var liksom den første gullfisken jeg fikk siden jeg var lita.. så det var litt spesielt med at akurat den fisken døde
Jeg har en Slørhale som er snart 6 år, i går trodde jeg han skulle dø, fordi han sto i ro hele dagen. Han rørte seg ikke av flekken, så jeg hadde litt salt i, og nå svømmer han over hele akvariet! ;D
Har hatt guppyer i opp mot fire år. Men også mistet noen etter kort tid. Ifølge denne linken er en guppys levetid på mellom 3-5 år. Som andre har nevnt, det avhenger av en del faktorer.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap