Palett ciklide yngel

Eggene har klekket og har vært med foreldrene nå i tre-fire dager. tok i dag og hadde dem i et nett som ligger oppi det samme karet som foreldrene, men ingen annen fisk kommer oppi dette nettet. Er det ok eller bør jeg ha de oppi sammen med foreldrene igjen?
Jeg også har nettopp fått palettyngel!
Fikk 2.2.7. jeg, men det er så trist og se..for jeg har tatt 10 yngel i fødekar for guppy med litt sand og en liten bit kokkosnøtt og hver gang faren eller moren svømmer forbi prøver de å få de med seg trygt ned i plantene og avogtil jager de vekk andre fisk fra kassen!
De har ca. 40 yngel nå, men hadde ca. 80-100 stykk når jeg oppdaget det på fredag!!Dette synes jeg er veldig bra og rart for palettene mine har aldri vært foreldre før (faren er VF, moren er vanlig) og jeg har ca. 20- 30 andre fisk i karet som er veldig glupske!!
Trodde ikke jeg skulle ha flere nå lenger jeg men nå er de altså en uke og en dag gamle!

så over til deg igjen!x)
Jeg vil gjerne vite mer om oppdrettet ditt, om foreldrene, ca. hvor mange yngler du har o.l.!
Synes sånt er så veldig spennende skjønner du, så søtt det er med palettyngel altså!!;D

Hvilke andre fisk har du i karet og hvor mange da??
Det trengs jo å vite for å regne ut overlevelsesprosent sånn ca.??
Det beste er, selvfølgelig, å ha de i en egen tank med foreldrene for da sies det at de får god foreldre-erfaring til senere da de kanskje skal bli foreldre selv??

Om du har et kar du kan ha de i så er det også lurt å ha minst 2 huler, sand og kanskje en liten stim tetraer som blir "jagefisk" for foreldrene så de ikke begynner å jage hverandre!
Kanskje viste du alt dette fra før, men jeg sier det for å være sikker!

Har du ikke et ekstra kar kommer det selvfølgelig an på hvilke andre fisker du har i karet, på om yngelene skal være med foreldrene eller i nettet.

-maria-
Haslana and fishes
Jeg også har nettopp fått palettyngel!:) Fikk 2.2.7. jeg, men det er så trist og se..for jeg har tatt 10 yngel i fødekar for guppy med litt sand og en liten bit kokkosnøtt og hver gang faren eller moren svømmer forbi prøver de å få de med seg trygt ned i plantene og avogtil jager de vekk andre fisk fra kassen!:( De har ca. 40 yngel nå, men hadde ca. 80-100 stykk når jeg oppdaget det på fredag!!Dette synes jeg er veldig bra og rart for palettene mine har aldri vært foreldre før (faren er VF, moren er vanlig) og jeg har ca. 20- 30 andre fisk i karet som er veldig glupske!! Trodde ikke jeg skulle ha flere nå lenger jeg men nå er de altså en uke og en dag gamle!:) så over til deg igjen!x) Jeg vil gjerne vite mer om oppdrettet ditt, om foreldrene, ca. hvor mange yngler du har o.l.!:) Synes sånt er så veldig spennende skjønner du, så søtt det er med palettyngel altså!!;D Hvilke andre fisk har du i karet og hvor mange da?? Det trengs jo å vite for å regne ut overlevelsesprosent sånn ca.??:) Det beste er, selvfølgelig, å ha de i en egen tank med foreldrene for da sies det at de får god foreldre-erfaring til senere da de kanskje skal bli foreldre selv?? Om du har et kar du kan ha de i så er det også lurt å ha minst 2 huler, sand og kanskje en liten stim tetraer som blir "jagefisk" for foreldrene så de ikke begynner å jage hverandre! Kanskje viste du alt dette fra før, men jeg sier det for å være sikker!:) Har du ikke et ekstra kar kommer det selvfølgelig an på hvilke andre fisker du har i karet, på om yngelene skal være med foreldrene eller i nettet. -maria-


Jeg har nå hatt de i nettet i 4 dager og foreldrene prøver frebilsk å få dem tilbake til hulen sin. Yngelen lever fint den og har det bra så vit jeg kan se. Jeg har 5 sebra fisker, 5 neon tetraer og 5 sort neontetra og seff 1 mannlig og en jente palett ciklider. er vel ca 40 stk eller mindre. har ikke vært flere før heller,
Jeg mener du kanskje burde prøve å ha yngelen med foreldrene.
Fiskene du har er ikke så stor trussel og er palettene dine gode foreldre skal de greie å jage dem vekk. Noen ganger kan de også jage vekk fullvoksne ancistrus!!
Ynglene blir også bedre foreldre når de får omsorgen de trenger fra foreldrene og dette er vel et stort pluss?
Grunnen til at jeg har skilt vekk noen av mine er fordi disse er mine "testekaniner" som jeg vil se om jeg klarer å avle opp selv..men for meg er det viktig at foreldrene har noe å teste og lære av også!
Uansett sies det at når de først er igang fortsetter de så de blir vell bare bedre og bedre??

-maria-
jaja men i det siste kullet gjorde eg det og da var det ca 40-50 stk. etter 1 uke var det bare 5 igjen. så derfor tenkte eg at eg skulle prøve denne metoden nå
ja du må jo go dem litt tid..ofte kreves det minst 3-4 ganger for å lære seg det og noen ganger enda fler!
Vist du er desperat etter å beholde noen yngel NÅ kan du jo heller ta halve kullet så får både palettene dine øvd seg, OG du får se om du får de du tar til å vokse opp!
hæ? poenget var at forrige gang de fikk unger så hadde eg dem sammen med foreldrene i akvariet og daforvant 95% av all yngelen... synes ikke akkuratt at det var noe kjekt
Du skreiv: Hæ?

Prøv og forstå:

Nei men dei trenge ofte å øve se skjønna du!!
De va jo nettopp de e meinte da!
Til slutt kommer dei til å greie de vist du ikke e så utolmodig!
Bare la dem ha halve kulle så dei kan øve se på å være gode foreldre!!
S.K.J.Ø.N.N.A.?
;=D

De kan jo hende du ikke greie å få dei til å overleve og da e de fint at du bare har halve kullet til å trene de på !
E kan garantere at dei har lært NOKKE fra forrige kull og sånn fortsette dei til dei kan de utenat!
Nokken paletta trenge 6 kull før dei for de til og fåtallet får de til første gangen!
*TOLMODIGHET*
dei får de nokk til til slutt ska du se!
-maria-

P.S.: E skjønna at de ikke va så kjekt for de å miste 95% av kullet, men kullet blir bedre foreldre når dei vokse opp vist du lar foreldra lære dem og oppdra dem sjøl!
mobb mobb hehe ja skjønner, men uanz det er flere personer som har lyst til å kjøpe disse ungene så de kan liksom ikke forsvinne.
hehe ja gjør nok det, men kjekt med råd og få vite andre sine erfaringer
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap