Discus

Hva er vanlig pris i dyrebutikker på discus på ca 5-7 cm? Ser her på den lokale dyrebutikken ligger de på 295,-.

Pris på discus er meget vanskelig å sette uten å ha sett fisken. 295 kroner for 5-7 cm kan være en meget god pris i et tilfelle og direkte skammelig i et annnet.

Poenget er at man må se på proposjonene til fisken for å se om denne er optimal. Er den det så er 295 god pris er proposjonene feile så er det dyrt for fisk som har digert øye sett i forhold til kroppen.
:-)
Kan du gi meg et tips om hva jeg skal se etter spesielt?
Enig i det,
hos en dyrebutikk jeg var i kostet det 495 for noen ganske fine eksemplarer.
Mens noen ekstremt fine kostet hele 995
Se etter kraftige og pene eksemplarer med små øyne. unngå eksemplarer som er tynne, puslete og mørke i fargen. Og ta gjerne en som er mindre farget ut med små øyne, fremfor en med knallfarger og store øyne.

Det er fult mulig å gjøre et kupp på billig diskus i butikken bare du vet hva du skal lete etter.
:-)
Har bestilt 2 eksemplarer av Marlboro Red i en butikk her så jeg håper jeg får to flotteFår dem om et par uker så det blir spennnende å se hva det blir
Bella
Kan du gi meg et tips om hva jeg skal se etter spesielt?

Når du ser på en discus er det øyet som først og fremst sier meest om hvordan fisken har hatt det. Det skal være plass til syv øyer i den stripa øyet sitter i. Er det ensfarget discus må du tenke deg stripa.

Deretter er det selve kroppsformen. En skikkelig discus skal være rund.

Så kan man se etter tykkkelsen over panna. Den skal være tykk 1,5 cm eller mer. Vi snakker her om voksen fisk.
Du som bor på Kongsvinger skulle jo ta deg en tur til Kløfta...
Sjekk hva du kan få på Aquamanias. Det er vesentlig billigere. å har han ikke så mye igjen akkurat nå men det kommer etterhvert.

Han har imidlertid sikkert en del i den størrelsen du er ute etter. F.eks. Blue Diamond....
Cyberbob66
Sjekk hva du kan få på [URLBLOCK1]. Det er vesentlig billigere. å har han ikke så mye igjen akkurat nå men det kommer etterhvert. Han har imidlertid sikkert en del i den størrelsen du er ute etter. F.eks. Blue Diamond....

ikke nå mer, for der har jeg hvert idag.....
og det e vanskelig og komme derfra uten tom lommebok
litt lite igjen men mye fint fordet
absolutt vært ett besøk
Jeg har vært innom på nettsidene deres og det ser ut til at dem har mye fint der. Ser ut til å være rimelig discus også. det må nok bli en tur dit snart Har lest flere innlegg der de skryter av butikken så da må det jo være et bra sted m fornøyde kunder
Jeg kjøpte 6 discuser der tidligere i år, og kvaliteten på fiskene er upåklagelig. De har ikke hatt en eneste sykedag, til tross for nitrittproblemer (slet med høyt nitrittnivå konstant i en periode, etter et uhell med filteret). Du kunne ikke se på fiskene at det egentlig var ganske stor krise på gang i akvariet. Imponerende, og ikke det man venter av discus
Tilfeldig bekjentskap
© Børge Almberg
Reklame for plussmedlemskap