Side for en som har tenkt å ha edderkopper som kjæledyr

Jo, i det siste så har jeg, av en eller annen grunn, hatt utrolig lyst på en edderkopp. Har søkt litt på google, og fant en kjempebra side. Men jeg lurte på om dere hadde andre sider dere kunne tenkt å anbefale? Gjerne en som er like pålitelig som af.no. Kan dere navn på noen butikker som selger sånne store edderkopper/taranteller, en som har stort utvalg?

Er på jakt etter den her
Inaktiv bruker
Hei!

www.reptilfreaks.no ,en bra side på norsk med eksotiske dyr og insekter.
www.arachnopets.com ,en bra internasjonal side for taranteller,skorpioner og tusenbein.
www.repti.net er nordisk
www.aquariuszoo.no ,er en grei nettbutikk som kan få tak i litt av hvert.

Jeg ville ikke anbefale T. blondie som første gangs edderkopp, etter som disse er ganske skvetne og nervøse, og veldig gjerne vil kaste hår på deg uten å tvile som forsvar. Det skaper kraftig irritasjon i huden i noen dager...

Når det gjelder dyrebutikker og priser, så svir det kraftig i lommeboka. Se heller på kjøp og salg sidene til norske og nordiske websider, da får du ofte til halve prisen av butikkprisene.

Det å holde tarantell i et akvariet går bra, så lenge det er tett men med god ventilasjon. Altså, de fleste taranteller klatrer....

Hvilken edderkopp vil du anbefale?

og er ikke det ulovlig å ha reptiler som kjæledyr? hørt atmanmåtte få lov fra mattilsynet. fikk lyst på en øgle, eller har alltid hatt lyst men nå kommer lysten tilbake
Inaktiv bruker
det er da min kjære samboer som har interressen for de 8beinte, mens jeg har literssyken...

Vil anbefale de som er "rolige" av seg:p

g. rosea (som bilde 1) iallefall den vi har er svært rolig av seg, og gjør lite av seg, på den måten at den tåler å bli håndtert, selv om de blir litt stresset. Avik finnes såklart. De er individuelle. Iallefall våre tre har pesonlighet.
avicularia avicularia (bilde 2)

Brachypelma smithi
Brachypelma emilia
....

Anbefaler deg å melde deg inn på , her vil du kunne spørre om alt og få svar på det du vil vite. De er flnke der.
De edderkoppene man får kjøpt på dyrebutikkene, er de giftige, eller er giften fjernet fra dem?

Synes det ser så uhyggelig ut med slike kryp jeg... *grøss*

Men fasinerende også.
de er giftige...men skader ikke oss mennesker...tror jeg
Inaktiv bruker
Ikke dødelige for mennesker.
Alle taranteller er giftige, men like giftig som en veps. Varierer fra sort til sort. Men istede for en liten brodd er det to store tenner. Taranteller er ikke kjæledyr. De er nesten en "pyntegjenstand". Taranteller fra amerika (newworld taranteller) er mindre giftige enn taranteller fra afrika og asia (oldworldtarantellear)
Newworld kaster hår som forsvarsmekanisme
Mens oldworld biter.

Ikke dødelige for mennesker
Men kan få voksne mennesker til å ligge i fosterstilling å grine pga smerter og hevelser. Og kan medføre tilfedige krampebrudd i flere uker etterpå...

Det finnes de som du ser i terrariet hele tiden, og andre igjen du bare vet du har der men ikke ser så ofte. Som h. lividum den graver seg ned, og har en tendens med å bli der, pet-hole.

For å si det sånn. Du tar jo ikke fisken ut av karret så fremst du ikke MÅ flytte den eller lignende. Så lenge tarantellaen ikke føler seg så alt for truet, er den grei å ha med å gjøre.
Jeg tror kanskje du bør begynne meg en Grammostola Rosea..Den blir også kalt Chilean Common eller Chilean Rose. De er fine og rolige. Ellers er det jo Mexican Redknee (Brachypelma smithi), de er rolige og fine dyr.

Huffameg! Får frysninger :S

De er ekle :S
Neida, de er kjempefine..
Har to "små" selv..
Hihi..

Er jo bare å spørre hvis man lurer på noe angående dem..
Sharky
Hihi.. :D Er jo bare å spørre hvis man lurer på noe angående dem.. :)

Jeg vet nok om eddiser:P Jeg vet at de er ekle!

Hehe:P
Inaktiv bruker
Hei
Jeg har å edderkoppskrekk, men du aner ikke hvor interresant de er. Jeg er fremdeles skeptisk til de som min kjære samboer har. Men du skal se de personligheten dem har. Er reint fasinert!
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap