Reker å transport tid???

kan reker overleve en transport i poser på 48 timer?
Kommer litt ann på hvilke forhold, hvilket antall, og ikke minst, hvilken art det er snakk om

Har selv fått kirsebærreker på sommeren, som hadde brukt tett på ei uke i transport De fleste var i livet ved ankomst.
Så ja, mange reker tåler så lang transporttid, dersom de er pakket forsvarlig
ow selvfølgelig glemte å tilføre vilke art det var å slikt,(ja er stresset,lurer på hvordan det går med de)Rekene Det er snakk om er 50 kirsebær reker,alt jeg vet er at de er pakket i bobleplast....Skulle egentlig fått de på døren idag,en sånn over natten levering fra posten,men rekene er fortsatt på postkontoret der de ble levert.Har jo ca 40 stk kirsebær fra før men tenkte at litt nytt "blod"måtte være bra for kvaliteten osv.litt bra med stor stamme når man driver avl å Hvis dine reker klarte en uke så burde no disse klare 48 timer,siden de ikke står utendørs..har no et litt høyere håp no ivertfall på at de overlever.
takk for svar frankemann,Ble litt mer roligere her når du sa dine overlevde 1uke ca.
Husk bare på å la rekene få skikkelig med klimatisering før de settes ut av posen!! De siste jeg fikk, mottok jeg med 4-5 blå ute, vanntempen i posen var 7-8`C. Disse lot jeg få ca 15 timers tilvenning til varmen, før de ble "sjøsatt". Fant ikke en eneste dau reke, utenom en og en halv i flaska
Ai klimatisering ska bli.
Nå er rekene komt i hus å det gikk mye bedre enn jeg trodde.var bare 3 døde.egentlig trodde jeg det var fler som var dau siden de lå på rygg med beina i været å ikke reagerte når jeg pirket borti de.men av en eller annen impuls handling slapp jeg de "døde" rekene oppi et tomt akvarie jeg har stående,(som jeg skulle tømme seinere.)å så gikk jeg å spiste frokost å div.Da jeg kom tilbake var et par av rekene på beina å tuslet rundt oppi karet.Så kanskje et tips å ikke kaste nyankomne reker med en gang,.kanskje de ikke er så dau som de later som
Antar de var bra kalde, om de vår gått så i dvale Får bare håpe at de ikke stryker med i dagene som kommer, er jo ett aldri så lite sjokk å gå fra kald dvale til "normaltemp" i ett jafs
tror de hadde vært 100% dau hadde jeg latt de ligge i posen..menmen får no se hvordan det går,tipper alt går bra jeg
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap