Pygocentrus Caribe - Endelig!

Må bare skrive et lite innlegg mens jeg enda er i "lykkerus". Fikk tre pene Pygocentrus Caribe i morges. Viltfanget i Venezuela, flydd via Tyskland og Bergen til Halden.

De er 11-12cm store, noe mindre enn de to rødbukpirayaene mine. De går sammen i 325-literen nå. De så ut til å ha taklet reisen bra, var til og med fine i fargene når jeg slapp dem ut av posene. Pirayaer mister jo ellers fort fargene. De lå pakket i hver sine poser (doble poser). Alle tre hadde bitt hull i den innerste posen, men heldigvis ikke den ytterste. Virker trygge og fine. Spiste ciklidepellets i overflata (og skremte den ellers så breiale plecoen) etter bare en halvtime i akvariet.

Har hatt lyst på denne typen piraya en god stund, men de er så vanskelige å oppdrive her. Tror ikke det er mange av dem i landet. Noen som har hørt om andre?

Måtte nesten legge ved et par bilder også.
Nei, og nei - Gratulerer, de var skikkelig flotte
gratulerer
er i grunn litt misunnlig,. men får vell mine snart oxo tenker jeg ligger i bestilling på dyrebutikken
Inaktiv bruker
Kult! Hvor mye måtte du gi for dem?
Endte vel opp på 1400,- for alle tre (pluss frakt), så direkte billige er de jo ikke. Men til gjengjeld har jeg tenkt at de skal vare noen år.
Fikk nesten litt lyst på piraia selv nå
Skal du ha flere etterhvert?
Nei, har 3 cariba og 2 nattereri i 325-literen nå, det er god plass enda, men når de blir voksne er karet fullt. Men jeg planlegger en Serrasalmus Rhombeus i et annet akvarie.
Pygocentrus Cariba
Heisan!
Gratulerer med nye medlemmer i pygo familien.
Har selv hatt 5 stk. Cariba når jeg bodde i sør-amerika, har vært på utkikk etter disse siden jeg kom tilbake til Norge men desverre ingen dyrebutikk som er noe særlig behjelpelig eller som har litt peiling.
Lurer derfor på hvor du har fått dine fra?
Har et 530L akvarium jeg har lyst til å fylle med 2-6cm store Caribe'r og rundt 6-8 stk.
håper på litt hjelp fra deg.
Mvh.
Dennis G
Svarte på mailen din, hyggelig å høre fra andre nordmenn som har erfaring med disse.
kjempe rått det at du har fått tak i det , jeg har vel egentlig hatt rødbuks piraja nå i kansje 8 år til sammen å er lei de! har lekt med tanken å gjøre om et 500 liters karr som jeg kan få en Serrasalmus rhombeus i som kan vokse seg stor over åra men har vært vanskeligt å finne seriøse importører!
carbas hadde også vært rått å hatt eller piraya`s !
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap