3000! (side 2)

Holger Lockertsen
Eg er også motstandar av å ha eit eige forum for "unge akvarister". Eg meiner alle skal handsamast med same grad av respekt, ung som gamal.


Æh.. jeg mente ikke mangel på respekt
Jeg tenkte mer i stil av hvilke ordvalg jeg ville brukt, mht utstrakt bruk fremmedord og sånn En ni-åring ville jeg f.eks. ikke brukt ordet "nitrifikasjonsprosessen" til, om jeg bare hadde fått med meg at vedkommende var ni år Men en tredveåring, derimot....
Og ordet "handsamast" må du ikke bruke til en 37 åring.....
I alle dager, hva betyr det da? Håndteres? *ler*

Så tilbake til aldersgrenser eller ei. Nå har vi ihvertfall fått satt fokus på at vi må være litt obs på at det finnes mange veldig unge medlemmer her nå, og at vi tenker litt på det når (før) vi svarer.

Obs, googlet "handsamast" det betyr kanskje behandles? Ufattelig hvor mye man finner svar på, på google :0)
Plussmedlem
mona o
En ni-åring ville jeg f.eks. ikke brukt ordet "nitrifikasjonsprosessen" til, om jeg bare hadde fått med meg at vedkommende var ni år:-) Men en tredveåring, derimot....


Erfaringa mi er at mange niåringar ville spurt eller slått opp ordet, mens mange 30-åringar ikkje ville turt å seia noko dersom dei ikkje forstod...
Plussmedlem
Helge H
Likevel er det sikker en del som kunne tenke seg å bidra om det skulle være nødvendig.


Hyggeleg å høyra, Helge
Dette er kun tankespinn enda, men det er klart at vi ser på muligheter for å auke innteninga. Eg skulle gjerne brukt full tid på utvikling og drift av AF, men då måtte vi auka inntektene ekstremt.

Det er lite annonsar her og annonseprisane er låge i forhold til konkurrenten, og bransjen er generelt treig på sponsing/annonsering (med nokre svært hederlege unntak), så skal vi auke inntektene i nokon grad må det bli brukarane sjølv som spyttar i litt.

Det er rart kor lett pengane blir brukt når det er snakk om mobilbruk. Ein betalar gladeleg for å sende SMS, MMS og betale i dyre dommar for animasjonar til mobilen eller å stemme i Idol, men å betale f.eks. 30 kr/mnd for å sponse eit nettsted som ein har masse nytte av - DET vil dei ikkje ha noko av... :-P
Heldigvis har dette endra seg, og haldninga di Helge er den rette og blir meir og meir utbredt. Folk er mykje meir villig til å betale for innhald no enn før.
Plussmedlem
Gry
Obs, googlet "handsamast" det betyr kanskje behandles? Ufattelig hvor mye man finner svar på, på google :0)


Sjå der ja, det var jenta si! Nordmenn er elles veldig flinke til å skryte av uvitskapen sin når det gjeld nynorsk. Mange folk skriv gjerne lesarinnlegg til avisa om at dei ikkje forstår eit nynorsk ord i tekstinga på detektimen heller enn å slå det opp
Dette er jenta som snakker og skriver bokmål, men som ser store, viktige kulturelle verdier i å beholde og fremme bruken av nynorsk. Hadde det vært opp til meg, hadde vi også bevart gammal-norsken, men det toget har vel gått... Dessuten er jeg veldig nysgjerrig og slår opp på den minste ting jeg er usikker på, men interessert i ;0) Jeg ler så mange ganger av innlegg hvor det blir spurt om ting det tar max 30 sek å få svar på bare man søker på nett. Nå skal det sies at jeg er litt data-hektet da, og da ser jeg vel mer muligheter, enn begrensninger når det kommer til nytten av data og nett.
...mens jeg vil kaste all norsken på dør og snakke engelsk

Som et eksempel Holger, så spiller jeg et online fiktivt fotball manager spill, dvs. alt innhold er fiktivt. Det heter , der kan du spille og delta gratis, men det er ekstrafunksjoner for de som betaler. Ekstrafunksjoner er bla. statistikk, bilder av (de fiktive) spillerne, osv. Ekstrafunksjoner bare gjør det mer gøy, man har ingen fordeler i spillet.

Det jeg kan tenke meg man kunne betalt for her i AF, er f.eks. en litt mer avansert blogg/dagbok (hater ordet blogg men :P) sak, eller sånne ting. Men da tilsier det såklart utvikling på forhånd. Men den type funksjoner eller tilleggsting. Det kunne jo knyttes til et akvarie, istedet for å ha det i forum, det kan jo kommenteres uansett.
Plussmedlem
Nettopp, biXen Akkurat slike ting er det vi tenkjer på. m.m.
Hadde vært veldig kjekt å ha en "dagbok" funksjon, et sted å notere ned oppdretts fremgangsmåte for de aktuelle arter(tror heller jeg kaller det oppdrettsbok:P)Akkurat nå bruker jeg bare profilen min for å notere ned ting(nettopp begynt).godt å høre man ikke skal putte på noen aldergrense eller noe slikt,(det hadde vært synd for de yngre akvaristspirer) eller kreve penger for de fungsjoner som er tilstede idag.
Jeg er storfornøyd med AF slik som det er nå, og jeg koser meg glugg i hjel hver gang jeg er her :o)

Når det gjelder alder synes jeg det bør fortsette slik som det er nå. Mener, det er jo bare å spørre igjen hvis man ikke skjønner bæret...
Jeg er veldig glad i å være på AF hver eneste dag, (og leser til øynene er firkanta) ;D
Jeg syntes det burde bli akkurat som det er!
Det har allerede blitt som det er... he, he, kunne ikke dy meg :0)
Kom over denne tråden, og ser at nå, knappe 3 måneder etter at AF passerte 3000 medlemmer, er medlemstallet steget til 3856! Det blir nesten en dobling av antall medlemmer på et halvt år.
Antall medlemmer
Jeg måtte bare si at på grunn av akvaforum har min intresse for akvarium og fisk steget frå og ha en Kampfisk kjøpt den 11 Mars til nå i dag da er antallet kommet opp i 6 akvarium frå 15 liter's sykestue 20 liter's mosekar 3 63 litere til 152 litere. til vannskilpadden.
Allt på grunn av at jeg elsker og lese har inne og prøve og finne ut hva jeg kan gjøre til og få mine akvarium best harmoniske for mine fisker og skilpadde og lære om utstyr og bli kjent med andre som hann en haug med kunnskap om det.....


Jeg takker og bukker til dere .....
Hurra for akvaforum
Helt enig med islensk!
Dette forumet er med på både å motivere og inspirere til aktivitet rundt akvariehobbyen! Det er utrolig mange kunnskapsrike mennesker her! De er det bare å ta hatten av for! Og si tusen takk for at dere er villige til å dele av deres kunnskap!

Plantebasen og fiskebasen er også helt topp. Og til god hjelp for en nybegynner.

Etter at jeg fant akvaforum, får jeg nesten litt abstinens viss jeg ikke er innom her hver dag og leser litt. Interessen hos meg er nå i ferd med å ta helt av. Siden jul er det kommet tre akvarier i hus, og nå går jeg rundt og "ruger" på ideen om å kjøpe et skikkelig stort akvarie...

Kjersti
Holger Lockertsen (9/2-07)
[B]I kveld runda vi 3000 medlemer på AkvaForum![/B] 2000 blei runda i november, og 1000 medlemmer 12. april 2006.


....å nå er det jaggu meg ikke mange igjen før 4000 rundes!!
Jepp, her går det unna med innmeldingene
Om statistikken holder, ser det ut til at vi havner på rundt 6000 ved utgangen av året.
Blir spennende å se!

Men når en ser at det skrives ca 8000 innlegg i forumet i måneden, i tillegg til alle de andre godbitene AF kan by på, er det heller ikke rart.
For min del har jeg ikke muligheten til å lese halvparten lengre :p
Noe av det jeg liker best med akvaforum.no, er dens oppbygging og layout. Forumet er oversiktlig og brukervennlig med et innbydende design. Genial oppbyggingen av "personlige sider" med god oversikt og rom for masse informasjon. Dyktige moderatorer med sine ulike spesialfelt og fokus på at forumet skal bære preg av å være seriøst - Saklig, unngå sms-språk og overdreven tegnsetting mm.
Ryddige, interessante og innholdsrike funksjoner på oppgavelinjen øverst på siden. Godt utbyggde kunnskapsbaser.

Det er nok ikke noen tilfeldighet at dette fora øker i popularitet!

Om det kommer opp nyttige ekstrafunksjoner, er også jeg villig til å betale for dette. Riktig nok er jeg enig med de som mener "grunn-medlemsskap" bør være gratis.
Plussmedlem
S.B.F
Noe av det jeg liker best med akvaforum.no, er dens oppbygging og layout. Forumet er oversiktlig og brukervennlig med et innbydende design. Genial oppbyggingen av "personlige sider" med god oversikt og rom for masse informasjon. Dyktige moderatorer med sine ulike spesialfelt og fokus på at forumet skal bære preg av å være seriøst - Saklig, unngå sms-språk og overdreven tegnsetting mm. Ryddige, interessante og innholdsrike funksjoner på oppgavelinjen øverst på siden. Godt utbyggde kunnskapsbaser. Det er nok ikke noen tilfeldighet at dette fora øker i popularitet! Om det kommer opp nyttige ekstrafunksjoner, er også jeg villig til å betale for dette. Riktig nok er jeg enig med de som mener "grunn-medlemsskap" bør være gratis.


Takk for veldig gode ord! Det sett vi stor pris på!
Dei viktigaste delane av AF vil alltid vera gratis så lenge eg er med på å bestemme korleis ting skal vera, men vi vurderer framleis eit frivillig VIP-medlemskap som gjev enkelte fordelar i framtida.

Hadde aktørane i bransjen vore meir villig til å sponse oss hadde vi ikkje vurdert brukarbetaling i det heile, men slik det er no er inntektene minimale og går stort sett opp i spinninga.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap