Nå som det er så kaldt, kan man sende kirsebær reker i en ren termos med akvarievann?

Kom til å tenke på dette da jeg har sett noen som selger ganske billig, men ikke er glad for å sende.
Kan det funke å sende dem i termos med akvarievann, ikke full selvsagt, de må jo få luft.

Men kan dette funke?
Isåfall, hvor stor termos burde jeg bruke?
Tviler på at en termos vil holde vannet særlig varmere enn ei vanlig vann-flaske, over såpass tid som posten gjerne bruker.

Du kan jo se resultatet av 48 timers transport i denne tråden, gikk stort sett bare bra det
Det er glass i noen slike termoser, er det ikke? Melkekartong fungerer sikkert like bra, selvom en termos holder på varmen kanskje litt lenger...
Thermoser finnes med både glass, og stål-kolbe. Det er mer vanlig med stål i thermoser, og glass i kaffekanner til bruk innendørs. Har rett å slett noe med hva beholderen utsettes for i sitt liv
Ok, glass til stuebordet og stål til rasling i sekken. Spørs vel litt på antall reker, men melkekartong og en slik varmesak i en smartboks, vil vel funke.
Men åssen får jeg holdt dem varme nå som det er såpass kaldt?
hvis det går to dager så kan de jo stryke med i denne kulda.
Det finnes såkaldte heatpacker som holder varmen oppe. Men brevet blir jo ikke stående på en brøyteskavel ett par dager, den vil jo være innomhus en del. Når den kjøres i lastebil, er det selvsagt ikke varme i lasterommet, men du verden hvor godt alle de tusener av regninger issolerer

Jeg har selv fått tilsendt reker nå i vinter, da var de pakket i en vannflaske (imsdal eller noe), med en avis rundt. Deretter en smartpost-bobleplastpose. Hentet selvsagt denne rett ut av postkassa, selv om kassa mi er innomhus. Gikk bare bra det, var vel da 4-5 blå ute, og posten bruke de sedvanlige 2 døgnene på å få brevet fram
Du kan spørre om avsender gidder å sende med exspressbuss.da har du rekene i løpet av noen timer istedet for å vente en hel dag eller 2 (kanskje mer) åsså driver ikke buss selskapet å slenger pakken alle veier som posten gjør.Det at jeg fikk med posten denne gang var bare en glipp,gikk heldigvis bra...nok.Hadde det vært buss hadde alle overlevd.da hadde det tatt 3 timer istedet for 48.Så exspressbuss er å foretrekke å vanlig pakking kan fungere.Du har ivertfall større sjangs å få levende reker.du kan se på rutetabbelen til norway exspress å se hvor lang tid det tar før de er framme til deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap