Noen som har erfaring med Polymer varmekolbe?

Jeg vurderer å kjøpe meg denne her

Jeg skulle gjærne ha visst om den er fullt nedsenkbar, og evt. andre kommentarer til denne varmekolben

På forhånd takk
Den er ikke fullt nedsenkbar.
Ellers har jeg ganske mange av den typen etterhvert, og de er helt glimrende De er ferdig kalibrert fra fabrikk, bare å plugge inn og sette i gang med det samme.

Jeg hater det at Jäger-varmekolbene må kalibreres før bruk! Man kan jo ikke gå fra dem i et akvarium før den jobben er gjort, for man må følge med. Fordi for alt man vet kan den koke fiskene helt fordi den ikke er kalibrert.
Takk for svar!
Synd at den ikke er nedsenkbar, men det går vel bra.... Rener med at den tåler sprut og slikt, likevel.

Jeg er så klønete at jeg har fått sprekk i glasset på en helt ny kolbe... Neste kolbe må bare være uknuselig!
Har selv vurdert disse, nettopp fordi man kan være litt røffere med disse enn rene glasskolber.

Men ble litt skuffet over at de ikke er helt nedsenkbare Hvilken IP-grad er det skrevet på kolbene?
Jeg har et par stykker (av disse du linker til) som ved uhell har blitt dyttet under vann også... ikke verre enn at jeg bare har dratt dem opp igjen så "toppen" stikker over vann igjen, når jeg har oppdaget det. De fungerer like bra likevel, tydeligvis. Også selv om både kondens og dråpesprut fra filter osv har dynket varmekolbens topp daglig.

Det er veldig betryggende at de ikke er av glass, ja.
Da er det ikke knust glass i karet om man glemmer å plugge den ut ved vannbytte... det har jeg opplevd et par ganger med glasskolber (selv om det står aldri så mye på dem at de har overopphetingssikring, så knuser de lett om kaldt vann brått kommer flommende).
Jeg har en av de, virker bra, gir det den stilles på. Husker ikke om den er fullt nedsenkbar. Jeg stusser litt på det med fullt nedsenkbar eller ikke på kolber. Har en Jager med maks vannstanslinje, en tilsynelatende lik litt nyere Jager det står fully submersable på. Men er ikke alle kolber Ip68 med krav til å tåle et visst vanntrykk?. Har noen produsenter mer tillit til tettheten, og andre som liker å sikre seg med en disclaimer om at de ikke kan senkes under vann, eller er det reelle forskjeller i tetthetsgrad?.
Talk about the devil...
I går, rett etter at jeg hadde lest her og skrevet innlegget ovenfor, gikk jeg inn på akvarierommet og skiftet vann på noen yngel. I mellomlagringstønna med vannet til yngelen har jeg en varmekolbe av glass. Glemte selvsagt å koble den ut... Da jeg så fyllte tønna opp igjen, sprakk glasset i varmekolben! Grrr!

Søren og. Akkurat den kolben likte jeg så godt, den var så nøyaktig, ferdig kalibrert fra fabrikk, og fullt nedsenkbar (Sera varmekolbe).
Det skal stå på alle kolber, en IP-faktor. Det er denne som, om den er angitt rett, bestemmer om kolben tåler nedsenking eller ikke.
Om den er oppgitt med IP68, ja da kan den senkes ned både dypt og lenge. IP67 kan også etter IP-skalaen senkes helt, men erfaringene mine tilsier at disse før eller senere begynner å trekke fukt.

Om det ikke står på selve kolben hvilken IP-faktor den har, skal det i alle fall stå i papirene som fulgte med den
Hm... jeg gikk og sjekket på en av mine (altså Polymer, de i sort plast).
Det var kryptisk...
Det stod IP X8 !??? Jepp, riktig, det stod en X foran 8-tallet.

Jeg har dessverre ikke eskene eller bruksanv. på disse liggende lenger.
Det er 8-ern som er viktigst, så da er denne godkjent for å dykke
Det første tallet henviser bare til hvor store "støvkorn" apparatet er godkjent for å tåle, uten at disse trenger inn. Det sier seg selv at om den tåler vann, tåler den partikler også

Her er en oversikt over de ulike IP-faktorene
Imponerende teknisk kunnskap, Frank!

Dette var jo gode nyheter
Jeg kommer iallefall til å kjøpe denne kolben.
Tilfeldig bekjentskap
© LeneH
Reklame for plussmedlemskap