Kan jeg ha palettcichlider oppi her?

Etter en uke med dyp fortvilelse over et angrep av en eller annen sykdom i karet mitt, med påfølgende massedød, så har jeg nå begynt å se fremover.

Karet er på 180 liter, og etter at tragedien var et faktum, så er det nå rimelig tynt med fisk oppi der. I morres var første gang på en uke at jeg ikke har plukket opp død fisk...

Det som pr i dag er igjen, er 3 ancistrus, 1 Golden Nugget, 3 indiske glassmaller, 6 SAE, 2 reker, 2 kardinaler, og 1 stakkarslig pansermalle av en eller annen art.

Det jeg er bestemt på, er at jeg skal ha et par glassmaller til, samt et par praktbotia, og utover det så er jeg i tvil.

En stim av en eller annen tetra er vel også nærliggende å tro at jeg vil ha.

Jeg kikka en dag på palettcichlider på en dyrebutikk, og jeg falt litt for disse skapningene. I følge butikken var de vist ikke så vanskelig å huse heller.

Men er dette noe jeg kan sette sammen med de overnevnte? (forbehold om resten overlever. Er ikke optimist ennå...)

Og hvis jeg kan ha slike; hva kreves til dem? Gjemmesteder? Er de sære i matveien, etc...
Jeg har et Palettpar, som ikke er riktig kloke. De plaget og angrep all slags fisk, og førte til død (1 Sommerfuglcichlide og en annen Palett), samt stress og mistrivsel blant de andre fiskene, som feks Corydorasene.

Dette var spesiellt når de hadde kull, men også en del før det. Har måttet sette disse i eget kar. Kanskje andre har bedre erfaringer, men mine passer IKKE i et selskapskar.
Har heller ikke særlig god erfaring med Paletter samman med andre fisk.
Problemene kommer når de finner ut at de skal yngle, da blir de veldig agressive. Jager alt og alle andre innbyggere i karet.
Har mine paletter sammen med 10 kardinaltertrar og 10 øksefisk ien 70 liter og det går sånn tålelig greit.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap