Hvor mange sebraciklider?

Hvor mange flere sebraciklider kan man ha i et 600 L akvarium sammen med:
1 Sebraciklide
1 Juvelciklide
4 Metallpansermaller
?
Håper på raskt svar!
Inaktiv bruker
Jeg forsøkte...
Sebra er bare tingen!
men den er sinnsykt familie kjær
satt ned en litt stor hunne her om dagen
de to jeg har fra før,en hunn,en hann
gikk til kraftige angrep på den nye sebra hunnen
det var helt rått--den lille hua,dundra inn i siden på den store nyannkommne hunnfisken
måtte flytte henne for å unngå katastrofe...
noen timer etter var karet fyllt opp med sebra yngel!!
idag skulle jeg plante en kraftig plante i karet
hadde ikke før fått fingeren nedi,så kom sebra far i full fart
nappet og ,,bet,,
så nå holder jeg fingeren utenfor,og ser hvor flotte disse
far-mor fiskene er,hvordan de flytter yngelen med munnen til nye plasser og huler i akvariet,titter jeg for nær glasset,kommer Hannen og er bisk----
råflotte fisker!
Ja, fine fisk.
Har 2 selv.
Men dette spør jeg om på vegne av en annen!
Ingen som hvet?
Jeg mener fullt utvokste (15 cm), men når han får de er de 2,5-5 cm. da.
Sinnsykt hissige
Jeg hadde 2 i en 222 liter. Og de tar da over hele akvariet. Hadde noen juvel ciklider også med tiden som også er såpass hissige at de kunne gå sammen. Men de biter deg i fingrene når du stikker hånden nedi og de har unger. Så selv om du har stor tankt hadde jeg vel ikke fylt den opp så mye. Men alltid lov og prøve. Er det de store og tøffe kan de jo ta en kamp.
Jeg hadde fire stk. i en 110 liter for et par år siden. Det endte med at den store hannen drept de andre i tur og orden, bortsett fra sin egen "kone" da. De tok over hele akvariet. Tror jeg fikk rundt 300 yngel på de, før jeg solgte alle.
Hvor mange mener dere da man kan ha i en 600 L?
6 stykker er vell greit, siden dette karet er så veldig stort.
(Nå er de jo bare små også, så de blir hvertfall ikke sånn med en gang.)
Jeg ville ikke hatt mer enn to sebraciklider (en av hvert kjønn) i dette karet jeg...
Maks fire....

Jeg regner med at det skal være andre fisk oppi karet også? Kan jo være greit for dem å slippe å bli banka av sebraciklider i lek hele tida?
Liz H
Jeg ville ikke hatt mer enn to sebraciklider (en av hvert kjønn) i dette karet jeg... Maks fire.... Jeg regner med at det skal være andre fisk oppi karet også? Kan jo være greit for dem å slippe å bli banka av sebraciklider i lek hele tida?

Janern
Hvor mange flere sebraciklider kan man ha i et 600 L akvarium sammen med: 1 Sebraciklide 1 Juvelciklide 4 Metallpansermaller ? Håper på raskt svar!

(DETTE ER OPPE ALT )
Som jeg skrev ista - jeg personlig ville maks hatt fire av disse.
Sebraciklidene er fantastisk sjarmerende - og noen skikkelige drittsekker!

Og for guds skyld be kompisen din supplere med noen flere pansermaller - de trives bedre som en skikkelig stim!

Edit:
Sebraciklide-hunnen min var forøvrig ikke mer enn 5 cm stor da de begynte å formere seg og banke alle andre innbyggere i karet.
Mye liv
Det er jo mye fart i disse ciklidene. Men tror på mange måte de har fått med seg alt som er typisk for ciklider i en sterk grad. Har masse andre ciklider, og ingen andre av de jeg har er så hissige som disse. Og i et akvarie med dem i blir det fort en sterk reduksjon i antall andre fisk man kan ha i.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap