Mat til sommerfugelciclide

Hei.
Er det noen som vil anbefale noe for til Apistogramma Ramirezi (Sommerfugelciclide)? Gir de flak og tabelett, men det ser ikke ut til at de er særlig fornøyd med det.
Vet dere om de passer godt sammen med palett ciclide?
Jeg er helt fersk i faget, og vet ikke om jeg har mandat til å anbefale noe som helst, men mine to sommerfuglciklider ELSKER Artemia!

Jeg kjenner ikke helt den arten du har "Apistogramma Ramirez", men mine "Microgeophagus ramirezi" digger smårekene.

Har bare hatt sommerfuglene et par uker. Først var de ikke "særlig sultne" noen av dem, men etter at jeg introduserte de for Artemia har de fått opp apetitten også for annet fòr... som vanlig flak og granulat...

Fantastiske fisker iallfall, håper dine spiser godt og lever lenge!
Jeg gir mine sommerfuglciklider røde mygglarver og det liker de svært godt
holder meg LANGT unna røde myggiser på dvergcichlider. hvis pakkene er behandlet feil under frakt og det har vært en tiningsprosess så kan det utviklet noe giftstoff i dette som dvergene ikke har stor toleranse for. dette vet man aldri på forhånd.

legg til at mange opplever allergisymptomer ved bruk av dette foret, det verste jeg hørte om var vel en bruker som fikk pusteproblemer ved å gå inn i et rom hvor det var foret med røde myggiser en stund før.
allergi kan komme plutselig etter lang tids bruk.

det er såpass mange gode alternativer at røde myggiser holder jeg meg langt unna, bruker i stedet artemia, cyclops, diverse granulatfor etc.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap